قیمت گاز طبیعی در اروپا رکورد قبلی خود را شکست و با افزایش تقاضا، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، قیمت گاز طبیعی در اروپا رکورد قبلی خود را شکست و در معاملات امروز (سه شنبه) همزمان با افزایش تقاضای ناشی از زمستان سرد در این قاره، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

دمای هوا در بسیاری از پایتخت‌های اروپایی از پایان هفته گذشته کمتر از صفر ثبت شده است، با این حال بخشی از این افزایش نیز به دلیل بهبود اقتصاد جهانی است که به دلیل افزایش تقاضاست.

قیمت گاز مرجع هلندی TTF در اروپا از مرز ۱۶۲.۷۷۵ یورو (۱۸۷.۲ دلار) در هر مترمکعب گذشت که بالاترین سطح تاریخی است. در همین راستا در روز دوشنبه، قیمت‌ ۱۴۸.۵۰ یورو (۱۷۰.۷۷) در هر متر مکعب ثبت شد در حالی که معاملات هفته گذشته ۱۳۶ یورو (۱۵۶.۴ دلار) ثبت شده بود.

در اروپا، درخواست‌ها برای ارسال گاز بیشتر از روسیه بی پاسخ مانده است. در نتیجه، قیمت گاز اروپا از ژانویه گذشته بیش از ۶۰۰ درصد افزایش یافته و اکنون از بالاترین رکورد ثبت شده در اکتبر گذشته فراتر رفته است.

در اوایل ماه اکتبر، مقامات اروپایی و آمریکایی مسکو را متهم کردند که با توقف ارسال گاز این کشور‌ها را تهدید می‌کند تا اتحادیه اروپا را برای موافقت با خط لوله نورد استریم ۲ از طریق دریای بالتیک تحت فشار قرار دهد.

بحران انرژی در اروپا پس‌ از تهدید بلاروس برای قطع عرضه گاز روسیه به این قاره از طریق شبکه خط لوله این کشور تشدید شده است. بلاروس تهدید کرده بود اگر تحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد بحران مهاجرت در مرز غربی بلاروس اعمال شود، اجازه ارسال گاز روسیه به این قاره را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسین مرتضایی فرد
۲۳:۱۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من به این کارا کار ندارم .یا پول یکسال قیمت نفت جهان را به من بدیدن ویا در تمام دنیا ده درصد سود خالص نفت را در سازمان ملل به اسم من کنید تا همین گاز شما را صد برابر کنم همین.باز اگه یک دیوانه تر از من نگه با این سرعت در لایه های زمین نفت درست می کنی..؟تویک استانداری رفتم وگفتم من یک محقق هستم اولیدات زیاد تحقیقی دارم اما تا حال به دلایل معلوم یافته هام را نفروختم بچه هام گرسنه هستند .زمان تحقیق زنم می گفت تو وقتت را اینطوری صرف می کنی رفقا وهم سنگرا غنایم را تقسیم کردند رفت پی کارش وما گرسنه ماندیم می گفتم غصه نخور خانم در اینده یک از طرح هام را به دولت بدم برات قصر می سازم .نشنیدی یک جوان ژاپنی بازی رایانه ای طراحی کرد زندگی مالیش از صفر به صد در یک شب رسید .خیالت راحت تورا یکجا به حق صبرت می رسونم .بنده خودا توجهاد کار می کرد مامای جهادی در روستا بود وهمن درمد را هم خرج من وبچه ها کرد .امدم تو استان داری گفتم گفتم اقا این که شما دچار بی ابی شدین فکر کاذبی هست که چون راه را عوضی رفتین به قحطی دارین می خورین .درجوابم گفت یعنی تو اب تولید می کنی .تا خونم اشک ریختم وغصه خوردم .ونا اید که این طرح که هیچ می رم سراغ بدی .ووووووووماتها این مصرفها کاذب وقیمتها گرانتر است دوسر باخت کار می کنید .هم زیاد مصرف می کنید واسراف .وهم بهرمند نمی شید وارزان از زمین نفت می کشید بیرون.تخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخلیه روانی ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
خیلی جالبه قیمتش تو اروپا رسیده به 180 دلار بعد قیمت گاز تو ایران برای هر متر مکعب ، 400 تک تومانی هست، همه هم ناشکر هستن .به ترک دیوار هم گیر میدن . این چیزارو هم ببینید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
بنازم به بلاروس،بنازم به قدرت و اراده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
واقعن ما چه ثروت گرونی رو داریم مفت مفت می سوزونیم
187 دلار رو اگه ضرب در 27هزار تومان بکنیم میشه 5میلیون تومن تو هر متر مکعب
----اگه هر خانواده ی ایرانی حداقل روزی 10متر مصرف گاز داشته باشه میشه روزی 50میلیون تومان
خواهشن این موضوع رو رسانه ای کنید اینقدر این نعمت خدادادی رو اصراف نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۹:۲۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
خوشم میاد قیمتا رو با اروپا مقایسه میکنید کیقیت زندگی و درآمد هارو با...
واقعا براتون متاسفم
آخرین اخبار