وزیر دفاع روسیه از افزایش حضور نظامیان آمریکا در نزدیکی مرز‌های این کشور با لهستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در مراسم رونمایی از دو زیردریایی روسی جدید اعلام کرد که آمریکا در حال افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی مرز‌های روسیه و لهستان و در حال آماده سازی پایگاه‌‎هایی برای استفاده نیرو‌های آمریکایی و ناتوست.

وزیر دفاع روسیه برنامه‌های ناتو برای گنجاندن اوکراین در ائتلاف خود را یک تهدید امنیتی برای مسکو خواند و افزود که ناتو و آمریکا اغلب پرواز‌های استراتژیک در نزدیکی مرز‌های روسیه انجام می‌دهند و واشنگتن به طور مداوم در حال افزایش برنامه‌های آموزشی خود در نزدیکی مرز این کشور است.

شویگو بی ثباتی در اقغانستان را دلیلی برای صادرات تروریسم و مواد مخدر از این کشور دانست و روسیه را تنها ضامن امنیت در سوریه خواند که به پایان خون‌ریزی کمک کرده است.

وزیر دفاع روسیه در پایان نیز از آزمایش‌های جدید موشک‌های فراصوت جدید این کشور خبر داده و چین، هند، مصر و الجزایر  را مهمترین شرکای نظامی_فنی مسکو خواند.

ساعاتی پیش نیز کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین اعلام کرد که روسیه اجازه استقرار زیرساخت‌های ناتو در اوکراین و گرجستان را نخواهد داد و ناتو باید به درخواست‌های مسکو واکنش فوری نشان دهد چرا که زمان در حال اتمام است و روسیه منتظر اقدامات ملموس و واقعی برای رفع نگرانی‌های خود است.

روز جمعه، وزارت امور خارجه روسیه در وبسایت خود دو پیش‌نویس توافقنامه تضمین‌های امنیتی بین روسیه، آمریکا و ناتو را منتشر کرد. روسیه خواستار تضمین قانونی الزام آور از سوی ناتوست که از هرگونه فعالیت نظامی در اروپای شرقی و اوکراین دست بردارد. همچنین روسیه خواستار حق وتو در خصوص اوکراین شده؛ مسئله‌ای که پیش‌تر از سوی غرب رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار