معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ضریب سرایت بالای اُمیکرون خبر داد و گفت: از تشکیل دورهمی‌های شب یلدا بپرهیزید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شب یلدا یکی از مناسبت‌های دیرینه مردم ایران می‌باشد که امید است همواره با خرسندی شهروندان همراه باشد.

او افزود: اگر چه انتظار داریم هم استانی‌ها امشب از تشکیل دورهمی بپرهیزند و به گسترش و ورود اُمیکرون توجه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه گونه جدید بیماری کرونا "اُمیکرون" ضریب سرایت بسیار بالایی دارد، بیان داشت: امید است مردم ضمن اینکه شرایط شادی و نشاط را برای خود و خانواده فراهم می‌آورند، از دورهمی‌ها اجتناب کنند.

شکیبا گفت: همانطور که در وضعیت آبی به سر می‌بریم غفلت و بی توجهی نسبت به شیوه نامه های بهداشتی باعث می‌شود در مدت زمان کوتاهی به وضعیت قرمز برگردیم.

او با اشاره به احتمال ابتلای جمعیت زیادی که در دورهمی‌ها شرکت می‌کنند، ادامه داد: نباید فراموش کنیم بیماری کرونا همواره در کمین ما است و ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی تزریق دوز سوم واکسن نیز ضرورت دارد.

او در خصوص احتمال گسترش بیماری با توجه به بازگشایی مدارس، یادآور شد: برای بازگشایی مدارس تابع قوانین بالادستی هستیم، فعلا فقط دانش آموزانی که هر دو دوز واکسن را تزریق کردند امکان حضور در کلاس‌ها را دارند و دانش آموزان واکسینه نشده نباید در کلاس حاضر شده و همکلاسی‌های خود را در معرض خطر قرار دهند.

شکیبا تاکید کرد: در صورت ورود اُمیکرون به استان، مدارس می‌توانند کانون انتقال آن باشند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.