معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۳۳۸ طرح خود اشتغالی با اعتبار ۱۳۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال امسال برای مددجویان این نهاد در بروجرد اجرا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، امین اله کردعلیوند،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: سیاست اشتغال در کمیته امداد مبتنی بر آموزش، ایجاد مشاغل خانگی، کارگاه‌های کوچک مقیاس و زودبازده می‌باشد.

وی اظهار داشت: این طرح‌ها در زمینه خدمات، صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی و حمل و نقل اجرا شده و محل تامین اعتبار آن منابع قرض الحسنه بانکی و منابع داخلی کمیته امداد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان به نحوه ارائه تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوار‌های تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی در موفقیت طرح‌های خود اشتغالی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۸۴۱ متقاضی کار در دوره‌های آموزش مهارت فنی در آموزشگاه‌های معتبر شرکت و توانایی لازم جهت اخذ تسهیلات را کسب کرده اند.

در مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بروجرد هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.