رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از اجرای طرح ملی نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد.

امین هوشیار، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: در راستای تاکید سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای طرح ملی نظارت بر ناوگان عمومی شامل ناوگان باری و مسافری در استان آذربایجان غربی هم زمان در سراسر کشور به صورت تلفیقی با پلیس راه و کارشناسان این اداره کل از ۲۲ آذر تا ۲۹ اسفند سال جاری آغاز شده است.

او ادامه داد: در این طرح که شامل ۲۰ گشت راهداری با همراهی کارشناسان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی به همراه نمایندگان پلیس راه حضور دارند و کنترل‌های میدانی ناوگان باری و مسافری و رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش نشانی، ترمز، لاستیک، اسناد و مدارک حمل و نقلی، صورت وضعیت، بارنامه و موارد مشابه به دقت کنترل می‌شود.

هوشیار گفت: این کنترل‌ها در محل پایانه‌های مسافری و باری، مراکز معاینه فنی، پایانه‌های مرزی و محل پاسگاه‌های پلیس راه و هر یک از شهرستان‌های استان انجام خواهد شد و نظارت بر اضافه تناژ و کنترل حمل مواد خطرناک نیز از اهداف این طرح خواهد بود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه توصیه‌های لازم به انجمن‌های صنفی رانندگان و مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل برای نظارت دقیق تر و بیشتر ابلاغ شده است، از رانندگان خواست با رعایت کامل قوانین و مقررات از بروز حوادث و سوانح جاده‌ای جلوگیری کنند.

هوشیار ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۵ هزار دستگاه خودور شامل ۳۲ هزار دستگاه در بخش حمل ونقل بار و ۳ هزار دستگاه خودرو نیز در بخش مسافری آذربایجان غربی ارائه خدمات می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.