دولت قصد دارد به صورت آزمایشی در دو منطقه قشم و کیش سهمیه بنزین را به جای کارت سوخت با کد ملی انجام دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت بنزین در دو جزیره کیش و قشم منتشر شد؛ خبری که پس از اعلام دو برابر شدن یارانه‌ها از ابتدای دی ۱۴۰۰ توسط محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، واکنش‌های بسیاری را از سوی مردم، کارشناسان و فعالان سیاسی در پی داشت. 

این مسئله با انتشار یک نامه محرمانه در فضای مجازی آغاز شد، نامه‌ای که از سوی محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور به جواد اوجی وزیر نفت، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارسال شده بود.

در این نامه آمده است: تصمیمات جلسه بیست و سوم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ که به تایید رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

مقرر گردید طرح «بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها» به شرح پیوست به طور آزمایشی در جزیره قشم/کیش اجرا و هیئت وزیران بر اساس نتایج حاصل از اجرای آزمایشی طرح در خصوص تعمیم آن به کل کشور تصمیم گیری نماید. همچنین لازم است دستگاه‌های ذیربط، زیرساخت‌های لازم سخت افزای و نرم افزاری برای تعمیم طرح به کل کشور را در مدت اجرای آزمایشی آن ایجاد نمایند».

گزارش بنزین

بنزین گران نمی‌شود، اما تغییر در نحوه سهمیه بندی نامشخص است

پس از انتشار این نامه، حجت‌الاسلام موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس در تماس تلفنی با یک برنامه رادیویی در این باره گفت: در طول این سال‌ها در بحث بنزین، با دولت‌های جدید روی کار می‌آمدند، مطالبی در رابطه با افزایش قیمت بنزین و این مسائل مطرح می‌شد که در جامعه ایجاد التهاب و نگرانی می‌کرد. افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر حمل و نقل و زندگی مردم اثرگذار و واضح است که بیش از همه، زندگی قشر محروم و مستضعف با افزایش قیمت بنزین تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. البته گاهی این اخبار برای جریان‌سازی و پمپاژ نگرانی در جامعه منتشر می‌شود تا مردم را نگران کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت سیزدهم نیز اخباری که اخیراً درباره افزایش قیمت بنزین به ویژه در فضای مجازی منتشر شده بود را تکذیب کرد و رسماً اعلام کرد که چنین تصمیمی صحت ندارد. سال گذشته در کمیسیون انرژی طرحی مطرح شد مبنی بر اینکه به جای اختصاص سهمیه بنزین به خودرو، به افراد سرانه مصرف سوخت بدهیم. چراکه افرادی که وسیله نقلیه ندارند نیز تاوان گرانی‌ها را می‌دهند و به نوعی کسانی که چند خودروی شخصی دارند از سهم بنزین آن‌ها استفاده می‌کنند.

احمدی افزود: بر اساس چنین طرحی، میزان مشخصی از سهمیه بنزین به هر فرد با کد ملی تعلق می‌گرفت تا همه از یارانه بنزین بهره ببرند، البته پیگیری این طرح ادامه پیدا نکرد. یکی از کسانی که آن موقع با این طرح مخالفت کرد، من بودم؛ چراکه ساختار‌های لازم برای اجرای چنین طرحی ایجاد نشده است و سازوکار خاص خود را می‌طلبد تا روی قیمت بنزین اثری نداشته باشد. هنوز با اجرای طرح اصلاح نحوه سهمیه‌بندی بنزین موافقتی صورت نگرفته، البته این طرح از دستور کار خارج مجلس نشده است، ولی با توجه به شرایط موجود و مسائلی مثل بودجه در اولویت کار مجلس قرار ندارد.

فریدون عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در این باره اظهار کرد: هر کاری قرار باشد از نظر عملی انجام شود باید در جای کوچکی اجرا شود، از آنجا که کیش و قشم منطقه آزاد هستند، می‌تواند به عنوان یک پایلوت اجرا مدنظر قرار بگیرند ولی مقدمات کار این است که باید کار‌های کارشناسی انجام شود، درآمد‌های مردم و نظام حقوق و دستمزد اصلاح شود تا بعد بتوان در مورد حامل‌های انرژی اظهار نظر کرد. از آنجا که درآمد‌ها در مناطق آزاد متفاوت با بقیه کشور است، شاید مطلوب باشد به صورت آزمایشی، مصرف یا قیمت حامل‌های انرژی در این مکان‌ها امتحان شود.

او افزود: این کار آزادسازی قیمت نخواهد بود بلکه این مقدمه واقعی‌سازی قیمت‌ها و واقعی‌سازی دستمزدهاست، یعنی ابتدا باید تکلیف خط فقر را مشخص کنیم. قیمت بستگی به وزارت نفت دارد، چراکه این نهاد می‌داند قیمت تمام شده، هزینه حمل و نقل، درصد سهم جایگاه‌های توزیع و... چه میزان است. برای این کار باید میزان قیمت تمام شده، قیمت جهانی، فوب خلیج فارس و... بررسی شود و سپس با در نظر گرفتن سود، قیمت مشخص شود. من اطلاعی از اینکه میزان یارانه‌ها تغییر می‌کند یا خیر ندارم، اما منطق حکم می‌کند که اگر پول اضافه‌ای از مردم دریافت می‌شود به اقشار هدف کمک و مبلغی پرداخت شود که زندگی آن‌ها آسیب نبیند.

عباسی دوانی گفت: اگر به صورت مرحله‌ای پیش برویم و طرح‌های مختلف در کمیسیون‌های کارشناسی بررسی شود و اندیشکده‌های مختلف، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی نظر دهند؛ یعنی یک داده‌برداری از جامعه انجام شود که نظر جامعه چیست. بر مبنای این موارد یک مدل درست کنند و در یک جای کوچکی خارج از کاغذ و کامپیوتر آن را اجرا کنند و بازخورد‌ها و عواقب آن را بررسی کنند و اصلاحاتی روی طرح انجام دهند تا روش نهایی استخراج شود، لزوما اثر تورمی نخواهد داشت.

افزایش قیمت بنزین شایعه است

پس از این سخنان عباسی دوانی، حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، در واکنش به اظهارات او، گفت: خبر افزایش قیمت را قویاً و با اطمینان تکذیب می‌کنم، چنین خبری اساساً صحت ندارد. نرخ بنزین سهمیه‌ای و آزاد به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت و مردم با آرامش به زندگی خود بپردازند، زیرا معتقدم که این نماینده مجلس، از جزئیات طرح تخصیص بنزین براساس کدملی کاملا بی اطلاع است. تغییر قیمت‌های حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس است و اساساٌ مجلس در این خصوص هیچگونه مصوبه‌ای نداشته است.

از آن جا که طبق گفته عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، قیمت در این زمینه به وزارت نفت بستگی دارد، باشگاه خبرنگاران جوان موضوع را از این وزارتخانه پیگیری کرد.

هوشنگ فلاحتیان معاون برنامه ریزی وزارت نفت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: دولت هیچگونه اراده‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و ستاد اطلاع رسانی دولت، متعاقباً در این ارتباط، توضیحات لازم را ارائه می‌دهند. موضوعی که در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده، کاملاً تکذیب می‌شود. دولت در نظر ندارد تا برای بنزینی که به مردم تحویل می‌شود، افزایش قیمتی داشته باشد.

او درباره تغییر در شیوه تخصیص سهمیه‌ها نیز اظهار نظری نداشت و تاکید کرد که موضوع از طریق ستاد اطلاع رسانی دولت، اطلاع رسانی می‌شود، موضوعی که علی بهادری‌ جهرمی سخنگوی دولت درباره آن، گفت: قرار نیست بنزین گران شود و تصمیم‌های دولت یک‌ شبه نیست، به‌ طور حتم اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود که در زندگی جاری و عمومی مردم اثر بگذارد، جوانب مختلف آن سنجیده می‌شود. درباره این طرح نیز مقرر شده به‌ صورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به‌ جای خودرو‌ها به افراد اختصاص یابد و قیمت عرضه همان نرخ عادی ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد است که هیچ تفاوتی با نرخ موجود نخواهد داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هم‌اکنون اگر کسی خودرو نداشته باشد، نمی‌تواند از سهمیه بنزین استفاده کند در حالی که سوخت، سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است اما کسی که برای نمونه، چهار خودرو داشته باشد، چهار برابر سهمیه استفاده می‌کند. طبیعتاً این روش ناعادلانه است و سهم کسی که توان خرید خودرو ندارد در سوخت دیده نمی‌شود اما با این تغییر که به‌ صورت آزمایشی بنا شده انجام شود، کسی که خودرو ندارد هم می‌تواند سهمیه سوخت با کد ملی خود داشته باشد و آن را به قیمت مناسب به دیگران عرضه کند، بنابراین خبرسازی‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین صحت ندارد.

جزئیات بیشتر هفته آینده مشخص می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان این مسئله را از صنف جایگاهداران سوخت نیز پیگیری کرد تا مشخص شود که ابلاغیه‌ای یا دستورالعملی مبنی بر تغییر نرخ بنزین یا نحوه سهمیه بندی آن به این صنف ابلاغ شده یا خیر؟

اسدالله قلیزاده رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این رابطه، گفت: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای درباره افزایش نرخ بنزین به جایگاهداران عرضه سوخت داده نشده است. موضوع تغییر در نحوه عرضه سوخت از شیوه تخصیص آن به افراد بر اساس کدملی به جای تخصیص دادن سوخت به خودرو‌ها نیز، مدت هاست که مطرح شده و مربوط به روز‌های اخیر نیست؛ البته این مسئله تاکنون قطعی نشده است.

او افزود: هرچند که ابلاغی در این مورد به انجمن جایگاهداران سوخت نرسیده و موضوع نیز به صورت محرمانه در دولت مطرح بوده، اما به هر حال اکنون از حالت محرمانگی درآمده و به سطح مردم و رسانه‌ها رسیده است. به طور کلی، بحث اجرای این طرح در قشم و کیش قطعی است، اما فقط به صورت آزمایشی قرار است که این کار انجام شود و چیزی قطعی نیست. شاید به نتیجه برسد و شاید هم نرسد، جزئیات بیشتر این مسئله نیز در هفته آینده مشخص خواهد شد.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، هیچ ماده یا تبصره‌ای مبنی بر افزایش نرخ بنزین یا حتی گازوئیل مطرح نشده است و از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که برای اصلاح ساختاری اقتصادی کشور و کاهش میزان مصرف بنزین، نحوه سهمیه بندی و نرخ این حامل انرژی نیاز به تغییراتی دارد که مشروح آن در یک گزارش دیگر باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان «سهمیه بندی بنزین نیازمند چکش کاری!؛ دولت سیزدهم چه باید کند؟» قابل مطالعه است.

گزارش از رقیه هویدا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
با طرح جدید سهمیه بندی بنزین موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی - برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد. - همچنین حمایتهای دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی انجام گیرد - در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
دمتون گرم ماشاالله همتون ذهن باز دارید به جز من
منکه ماشینم ندارم
فقط یه چیزی میخوام بگم برم
اینها نه اقتصاد دان هستن نه از سیاست چیزی میدونن پس این طرح چی میتونه باشه
فقط یه دزد میتونه اینجور طرح برنامه ریزی کنه،مثل برنامه های قبلشون
واقعا چطوری داریم زندگی میکنیم
نه سیاست مدار داریم
نه سواد
نه دلسوز و ...
یه کم به عقب برگردین ببینید چیکار کردن وچیکار میکنن
فقط داریم موقعیت دزدی برای این غریبه ها فراهم میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
وا
۱۷:۱۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
پس ادن ها که دوتا ماشین دارن بنزین شون چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
جناب اقای رضایی .خانواده ای که دونفر یاسه نفره هسند ویک دستگاه خودروی تک گانه دارند چطوری۳۰ یا۴۵ لیتر یکماه کفاف کنه وهرروز هم با ان به سرکار خودش برود وگاز سوزکردن هم موتورماشین را خراب میکند؟ این چه کارشناسی هست؟برای ساکنین کیش وقشم اصلا معنی ندارد حتی اگه بنزین لیتری ۵۰ هزارتومن باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
باید بجای تولید ماشین وسایل عمومی زیاد بشن خیابانهای تهران دیگه جای پارک ماشین و ترافیک و آلودگی و غیره نداره تولید ماشین باید متوقف بشه چون شده وسیله ای برای استفاده دلالان که میلیون میلیون پول میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
باید وسیله نقلیه عمومی زیاد شود که اینقدر بنزین مصرف نشود که باعث آلودگی صوتی و واقعا الان دیگه خیابانها جا برای پارک نیست هر کس 4 یا پنج تا ماشین دارن انداختن توی خیابانها جا ها را گرفتند پارکینگ خودشونم پر کردن که سهمیه بنزین بگیرن یا منتظر گرانی خودرو که چند برابر سود کنند دیگه خیابانها جا ندارند ترافیک خیلی زیا شده کوچه شده پر ماشیم آلودگی بیداد میکنه باید فکری کرد لطفا وسایل نقلیه عمومی زیاد بشه ماشینها محدود بشن بنزین محدود بدن بیشتر چون آلودگی زیاد میشه تا آرامش به شهر برگرده واقعا سرسام کننده شده این ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این ماشین و بنزین برای پر کردن جیب دلالها و هر چند وقت ماشین گران میکنند ماشین جز آلودگی و ترافیک و غیره چیزی نداره خاهشا وسایل نقلیه عمومی خوب از کشورها وارد کنید و هواپیما و قطار توسعه بدید تا این ماشین که باعث آلودگی هوا و صدا و صوتی و غیره شده جمع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بسیار عالی هست کسانی که چند تا ماشین و موتور دارند با کسانی که هیچ وسیله نقلیه ندارند یکسان میشوند و قیمت ماشین و موتور هم پایین می آید چون ارزش ماشین و موتور به کارت سوخت و دلال بازی بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
تصمیمی بسیارغیرمعقول وغیرکارشناسی ودلسردکردن مردم نسبت به نظام،
وازاینهاگذشته بازارسیاه دیگری برای افراد دلال وسودجو درست میشودویک طرح گداپروری وتوهین آمیزبه شعوروتکریم مردم است
Iran (Islamic Republic of)
Neda
۲۱:۰۴ ۰۶ دی ۱۴۰۰
متاسفانه این طرح کاملا به ضرر زوج ها و مجرد هاست، برای این قشر هم فکری شده؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
هرچی میخواهید بدهید بدهید فورا که خیلی وضعیت خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
پس یارانه معیشتی که با گران شدن بنزین دادن را هم باید به افرادی که ماشین دارند بدهند . آخه این چه استدلال هایی هست که بعضی ها برای 20 سی هزار تومن بی ارزش می‌کنند. با این کار تمام اجناس و خدمات 60 درصد افزایش پیدا میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
خیلی خیلی عالی
این یعنی عدالت
بنزین ثروت ملی است همه مردم نه فقط ماشین داران
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۳:۴۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
من ب عنوان یک ایرانی مایلم این طرح اجرایی بشه تو خونه یی تمام اعضا خانواده ماشین شخصی و حتی لوکس دارند خانواده یی هم یک ماشین شخصی ندارند
انوقت من یک شهروند سوار ماشین دیگری میشم اونقد منت میذاره انگار قراره تمام لوازم یدکی ماشین شخصی شو من مسافر باید بپردازم
راننده هم بنزین 1500 تومانی میگیره و هم منت میذاره چند متری من و سوار میکنه



مسئولان یک امکانی فراهم بسازند که اینترنتی هر کس مایل باشه سهم بنزین شو ب افراد مجوز دار ( دیگه برچسب قاچاقی بهشون نخوره و موجب شهادت مرزبانان مون نشن همون افرادی ک لنجی کنار دریا کار میکنن یا کوله برها ک تو مرزها کار میکنن ) بفروشن هم این افراد مجوز دار سود کنن و هم مردم

مسئولان عزیز به ارزان سازی اتومیبل فکری بکنن و دلال بازی تو این صنعت و هم قطع کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۲ دی ۱۴۰۰
چی میخواهید از جون مردم طبقه پائین ..برای پولدارها مهم نیست وای به حال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
اینجوری که خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بنزین فقط یک کالا نیست. یک شاخص اقتصادی است. جا به جایی آن بر تمام شئون زندگی جامعه اثر می گذارد.
آشپزها وقتی چندتا باشند، آش شور می شود.
دولت فعلی شده است اجماع روسای جمهور کامروا و ناکام!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
منتظر یارانه بنزین هستیم آفرین به آقای محسن رضایی و رئیس جمهور رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بخاطر ماهی ۳۰ تومان. شماره کارت بده هر ماه خودم برات ۵۰ تومان بریزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کار خییییلی خوبیه
باید خیییلی وقت پیش این کار انجام میشد

یعنی چی پولدارها از جیب فقرا مفت مفت بخورن پولدارتر بشن و فقرا فقیرتر بشن

بنزین ملی برای همه ی ملت است نه فقط ماشین دارها
Netherlands
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
پس فردا درختها رو هم تقسیم کنید هر ایرانی به شماره ملی درخت جنگلها رو بدید سنگهای معادن هم به هر ایرانی بدید کل ایران تا میتونید بکنید و حراج کنید برای نسل بعدی کویر و رود خونه خشک به یادگار بذارید
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۷:۳۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
خیلی عالی میشه. باید در صندوق تامین اجتماعی و بیمه های دولتی هم ای طر اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
تورو خدا وﺽعیت رو از بدتر بدتر نکنید خودتونم نمیدونید دارید چیکار میکنید یه جورای دستتونو تا کتف تو جیب مردم کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
همه چیز باید آزاد بشه،
بعد دولت هم مثل بقیه کشورها سوبسید یا یارانه بده، امارات کویت قطر ، تا دست دلال و قاچاقچی هم قطع بشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
سهمیه بنزین رو کد ملی باشه خیلی بهتره ، اینجوری صنعت نفت ملی معنا پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
چرا مثل قدیم ازاد نمیکنید این همه هزینه برا سامانه سوخت و کارت سوخت هزینهای اجرای طرح بسیار بیشتر اب میخوره تا اجرای طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
آزاد لیتری 20 تون داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
این طرح برادر محسن مردم را به جون هم می اندازد و بوسیله مردم بنزین را گران می کنند.
Germany
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
وقتی به بن بست میرسی و یا به باتلاق فرو می روی ، هر چه دست و پا میزنی بیشتر غرق می شوی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دادن سهمیه به خودرو اشتباهه چون پولدارا ماشین زیادتر میخرن یا وانت یا تاکسی در کنارش میخرن ضمنا بنزین ۳ هزار تومن مفت محسوب میشه واسه پولدارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
به نظر من سهمیه تمام خودروها رو بردارید فقط و فقط به افراد دهک متوسط به پایین بنزین بدین یا پولش و ماشین ه اونوقت کسی ک ظ۵ تا ماشین داره نمیتونه بنزین مفت بزنه یا وانت بخره از بنزینش بزنه تو بنزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کار خییییلی خوبیه
باید خیییلی وقت پیش این کار انجام میشد

یعنی چی پولدارها از جیب فقرا مفت مفت بخورن پولدارتر بشن و فقرا فقیرتر بشن

بنزین ملی برای همه ی ملت است نه فقط ماشین دارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
مگر چند درصد مردم دو تا خودرو دارند خیلی کمه ولی به خیال دولت من این بنزین صادر میکنم و نصف پولش به مردم می دهم عینا فکر احمدی نژادی است که با یارانه کمر اقتصاد خرد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
حالا قسم حضرت عباس قبول کنیم یا دم خروس را؟

نامه را قبول کنیم یا گران نشدن بنزین را ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
ایران به تیمارستان تبدیل شده یارانه بنزین هم مثل یارانه ۴۵۵۰۰تومانی است وهمه چیزرابه نابودی کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بهترین کار نفری 60لیتر رو در 1500تومان به حساب هر نفر بریزند تمام بعد هرکی وانت خرید ماشینش پارک میکنه مصرف نمیکنه آزاد نفروشه وانت اگر بارنامه توی سیستم کار کرد بهش سهمیه بدهند والا ان هم مثل باقی عمل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
""""نرخ بنزین سهمیه‌ای و آزاد به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت و مردم با آرامش به زندگی خود بپردازند""""

ههه آرامش! آرامش مردمو خیلی وقته که گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
این تصمیم خود خواهانه را برای افزایش قیمت بنزین گرفتید!؟! پیوسته با اعصاب وروان مردم دارید بازی می کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اداره کردن یلخی مملکت یعنی همین چقدر قانون ها عوض شده اند و عده ای سود برده و عده ای هم ضرر بنزین هم همین طور کار را به اهلش سپارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
جمهوری اختلاص دزدی و دوروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
چی فکر کردید مگه بیست لیتر پولش میشه چقدر میشه 30 هزار تومن په این سی هزار تومن چی میشه؟؟؟؟ سرانه سرانه راه انداختید مگه اون کارمندی که ماشینش را عشقی میاره بیرون با اون کسی که هر روز مجبوره ماشینش را بیاره بیرون در یک حد هستن؟؟؟؟ چرا فقط دارید با این کارهاتون به قشر مشاغل آزاد لطمه میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
چرا لقمه رو دور سرتون می چرخونید فقط بازی با کلمات هستش . بعد از اندی اعلام می کنید بنزین هم میشه مثل یارانه پولشو میدیم خودتون مدیریت کنید میشه لیتری 5000تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اگر یک زمان خواستید جایی را نابود کنید چنین مسولین با چنین سطح از دانش را به آن جا بفرستید تا در کمتر از یکسال فاتحه آن را بخوانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
تمام تلاشتون را بکنید که باعث نارضایتی مردم و ایجاد آشوب و بلوا شود به جای گرانی روز افزون وضع اقتصاد را درست کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
احسنت واقعا به چنین مسولین که نمی دانند ماشین بنزین مصرف می کند نه آدم و برای ماشین فرقی نمی کنه چه یک نفر چه ۵ نفر سوارش بشوند اون همون مقدار مصرف می کنه.پس در حقیقت می خواید سهمیه کارت سوخت ملت را کم کنید و ملت مجبور به زدن بنزین آزاد بشن و در حقیقت باعث گرانی بنزین شوید.فردا هم مثل روحانی بگویید صبح جمعه فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
نکنید اشتباه اسا که یه عده‌ای کنترل بازار به دست میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
هنوزم دوسه سال ازش نگذاشته که دوباره شروع شد نکنی این کار اشتباه است کتریل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
ایجاد فشار وجو روانی در جامع برای دیدن عکس العمل مردم،مهیا سازی چامعه برای پذیرش ، اصلا ولش کن ،هرچی شد شد
United States of America
جایگاه دار سابق
۱۲:۵۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بلاخره یک حرکت درست بعد از ملی شدن نفت داره رخ میده.
باید یارانه بنزین به جای دستگاه خودرو به هر شهروند ایرانی داده شود تا عدالت برقرار شود.
یه خانواده در شمال تهران سه تا ماشین داشته باشه تو پارکینگ و سه بار یارانه سوخت بگیره و یه خانواده هر روز مجبور بشه با کرایه تاکسی جابجا بشه و هزینه بیشتر متقبل بشه در صورتی که سهمی از نفت ملی نبرده باشه.
باید تصاعدی نرخ بنزین برای خودروها افزایش پیدا کنه معنی نداره کسی لندکروز 8 میلیاردی سوار میشه بنزین 3 هزار تومنی بزنه باید پلکانی نرخ بنزین ازاد نسبت به قیمت و مدل ماشین افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۲:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اتفاقا همین که میگه قرار نیست بنزین گران شود دقیقا برعکس است میخواهند گران کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
مسخره ترين راهكاره . ملت خودتون ببينيد و قضاوت كنيد : بيسوتد ترين و بي تدبير ترين افراد امورات كشور را بدست دارن البته وقتي نخبه ها رو فراري بدن بهتر از اين نميشه . اين افراد تو همه دولتها بوده اند و فقط رنگ عوض كردن . كسي كه تو دانشگاه در دوره ليسانس 5 ترم مشروط بوده شده معاون وزير نفت خنده دار نيست ؟ بريد تحقيق كنيد تا بفهميد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
حالا چند وقت دیگه مثل یارانه هر روز میخواند سهمیه بنزین دهکهای بالا را حذف کنند کاش یه چندتا اقتصادان از خارج دعوت میکردید تو دانشگاه ها علم اقتصاد تدریس کنند اخه هر دکترای اقتصادی اومد سرکار اوضاع خرابتر شد معلوم نیست چی تو این دانشگاها به جای اقتصاد درس میدن
Iran (Islamic Republic of)
بوشهری
۱۲:۳۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
فقط میتونم بگم بوا بوا بوا (با لهجه بوشهری)
Iran (Islamic Republic of)
لکسوس و بنز سوار
۱۲:۳۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
واقعا در حق من که سه تا ماشین دارم دوتا بنز و یک لکسوس ظلم کردی ۱۸۰ لیتر شد ۲۰ لیتر ۱۶۰ لیتر از دست دادم ماهی ۲۴۰ هزار تومان ضرر کردم نمیدانم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۱۲:۲۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
سلام دولت ها نمیخوان در باره بنزین درست تصمیم بگیرند وگرنه راه حلش خیلی راحت و آسان است
به هر خودرو شخصی ماهی ۱۲۰ لیتر بنزین دو هزار تومانی بدهند و به وانت ها و انواع تاکسی ها هم روزی ۱۰ لیتر به همین قیمت. بعد بنزین آزاد را بکنند لیتری ۴۰ هزار تومان تا هم قاچاچ او کاملا قطع شود و هم این قائله سر ساله بنزین تمام.
در غیر این صورت باید دست هایی در کار باشد که هم به سود سرمایه دار است و هم قاچاچی بنزین!!!
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۱۲:۳۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
البته به هر شماره ملی این سهمیه را بدهند
چون ممکنه یکی چند دستگاه خودرو داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۵۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
مهندس چرا2000تومن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کلا سهمیه بردارین یعنی چی بنزین رو خیرات میکنید نسل اینده هم انسان هست جلوی اختلاسها و رانت بگیرید اقتصاد درست کنید رفاه برای مردم بیارید با پول صادرات بنزین شغل ایجاد کنید یعنی چی همه مردم ایران دلال بنزین میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
میخواهند سنگی را در چاه بیندازند که صد تاعاقل نتونن درش بیارن !
واقعا از اینکه چنین تصمیم هایی حتی فکرش هم میشه آدم دیونه میشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
میشه بفرمایید تفاوت اصلاح قیمت با افزایش قیمت در چیست؟ ما که معنی جفت ش رو گرون کردن بنزین متوجه شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
حقوق ها را هم طبق حاشیه خلیج فارس بدهید حقوق کارگری جناب محسن رضائی میونید یک ماه هم بخورید هم کرایه خونه بدهید هم پس انداز کنید جناب اقتصاد دان کجائی شما که تو همه زمینه ها تخصص دارید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
سلام .باشگاه خبرنگاران سهمیه 4 ماه بنزین رانندگان اسنپ واریز نشده احتمالا دزدی کردن .خواهشا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
۷
۱۴:۳۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
چرا فکر نمی کنی که اسنپ ها در آن روزها چقدر یه هویی
از جیب مردم دزدیدند
Iran (Islamic Republic of)
مرندی
۱۲:۱۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
شروع شد دوباره ،۴ روز بعد از دادن سهمیه شروع میکن چرا به پولدارها سهمیه میدید اون بنز داره اون پیکان ،کل سهمیه رو قطع میکنن میگن حمایت کردیم.ما اینا رو بزرگ کردیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد ای
۱۲:۱۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
خدایا باز چ بلایی میخواد سرمون بیارن.نکنه مثل خودرو قراره قیمت سوخت ها رو هم اصلاح کنند.ایناراهش رو یافتن.گران نمیکنند که باعث تورم بشه فقط اصلاح میکنند.ازون طرفم راحت میگن ما افزایش قیمت نداریم و افزایش حقوقم نخواهیم داشت.کجایی حسن جان دقیقا کجایی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
حسن جان..منظورت آقای روحانی است...خدا نکنه دوباره بیاد...خدایا به ما رحم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بابا مگه مجبورید هی وعده توخالی بدید بعد انتظار مردمو بالا ببرید بعد توی عمل کردن به وعدتون بمونید بعد نارضایتی ایجاد کنید یا برای تحقق وعدتون از یه جا دیگه پول بردارید بعد اونجارو خالی کنید بعد برای پر کردن اونجا دوبار ه تورم ایجاد کنید دقیقا دارید کارتون لولک وبولک را بازی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
پولدارها می‌خواهند یک یا دو تا سه تا دستگاه وانت داشته باشند.حدنصابش خیلی کمتر از کسانی هستن که نه گواهی نامه دارند نه ماشین دارند و از طرفی پس کسی که هم تازه دنیا میاد اونهم سهمیه بنزین داره جمعیت اینها خیلی بیشتر هست. و دولت هم پیش از این متضرر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
زود ضاوت نکنیم خوبه بهتر از اینه که پول دار ها برن یه وانت اضافه بخرن تا سهمیه اون بزن به سواری شون
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۱:۴۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
آیا حقوق و درآمد قشر متوسط به پایین را هم با فوب خلیج فارس حساب کرده اید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
پولدارها می‌خواهند یک یا دو تا سه تا دستگاه وانت داشته باشند.حدنصابش خیلی کمتر از کسانی هستن که نه گواهی نامه دارند نه ماشین دارند و از طرفی پس کسی که هم تازه دنیا میاد اونهم سهمیه بنزین داره جمعیت اینها خیلی بیشتر هست. و دولت هم پیش از این متضرر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
ظاهرا تعداد افرادی که در نظرات نظر می گذارند اکثر پول دار هستند که از رسیدن بنزین به افرادی که ماشین ندارند ناراحت اند
-
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اتفاقا افرادی که ماشین ندارند بیشتر متضرر خواهند شد (بخاطر تورم ایجاد شده ) چون از قشر ضعیف هستند و قشرهای بالاتر این گرانی را از جیب آنها تامین خواهند کرد مانند همین یارانه ها که معلوم شد چه بر سر پول ملی آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
ناشناس۱۲:۰۶۰۱ دی ۱۴۰۰
حرف هایی که یک پولدار می زند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
فقط باید محتاط عمل کنید که باعث سوء استفاده بعضی نشود
مثلاً یک سری دلال توی این قسمت ایجاد نشود
پیشنهاد من این است که مشخص شود هر فرد بنزین خودش را به چه کسی و با چه قیمتی می دهد تا همه چیز مشخص و تحت کنترل باشد
مسلماً من نمی توانم با قیمت بیشتر از معمول بنزین را بفروشم ولی شاید کمتر بتونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
این تصمیم هیج نفعی برای مردم نداردجز قاچاق وگرانفروشی واسراف وهدر دادن منابع!؟!
Iran (Islamic Republic of)
مج
۱۱:۳۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
خوب کاری که احمد نژاد کرد همین بود. فقط اسمشو عوض کردید بااااز توزیع
عین طرح خنثی سازی تحریم های مجلستون میمونه دقیقا برعکس اسمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
این دولت داره دقیقا راه احمدینژاد رو میره فقط تفاوتش اینه که دوره احمدینژاد نفت ۱۲۰ دلار بود وایران درامدش بالا بود ولی الان درامد صفر ووضع اقتصاد مملکت فوق بحرانی ورو هواس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کارت ملی هنوز نیومده، حالا تمام برگه های بیمه تامین اجتماعی اینترنتی و با کد ملی انجام میشه، و حالا سهمیه بنزین هم با کارت و کد ملی انجام میشه!
جناب... وقتی هنوز انقدر بی عرضه هستید که کارت ملی توزیع نکردید چرا قوانین درست میکنید؟ به اندازه کافی امور عمومی و معمولی که با کارت ملی انجام میشد توی این چند سال اذیت میکرد اینا چیه آخه درست کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز و ظاهرا با فهم کد ملی که صادر می شه کد ملی مهمه نه کارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
شما که بافهم هستی انشالله می دونی که قراره ماشین بنزین مصرف کنه نه آدم فهمیدی نه آدم چون آدم بنزین نمی خوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
سلام از مجلس شورای اسلامی،دولت، میخواهیم فکری به حال اشتغال چندمیلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار لیسانس و فوق لیسانس،سربازی رفته،عضو خانواده ایثارگر،بسیجی و شورای پایگاه می‌کرد که هر چه دارند از امنیتی هست که این عزیزان فی سبیل الله براشون درست کردند،اینها نه کاری دارند،نه خانه ای،نه خودرویی،حداقل دولت دومیلیارد تومن وام بانکی بدون سود و بدون ضامن به این عزیزان بدند،چون هیشکی ضامن یک بیکار نمیشود.علم بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
عزیزم حالا حالاها باید منتظر کار بمونی چون همون یه ذره امیدی هم که داشتی اگر افزایش سن بازنشستگی تصویب بشه به باد فنا خاهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
این طرح بسیار خوب و باعث میشود تا قشر ضعیف جامعه نیز از یارانه بنزین که حق هر خانواده ایرانی است برخوردار شود
-
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
یارانه به بنزین وارد جیب قشر ضعیف خواهد شد و تورم تا ده برایر بیشتر از جیبشان در خواهد آورد نگویید که نگفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بزک نمیر بهار میاد خربزه با تیتر میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
در حال حاضر کشور علاوه برآنکه در وضع تورمی است در وضعیت رکود هم میباشد چرا که مردم بدلیل تورم بالا قدرت خریدشان پائین است و لذا کارخانه ها با ظرفیت پائین در حال تولید میباشند و لذا با دادن یارانه به قشر ضعیف جامعه و افزایش قدرت خرید ایشان تولید و به تبع آن اشتغال هم افزایش یافته و کشور از رکود خارج خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
این طرح از پیش شکست خورده است چرا یه خورده به کشورهای موفق نگاه نمی‌کنید ببینید اونا چکار کردن
این طرح یک مشکل رو حل میکنه اما ده تا مشکل جدید به وجود می آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کشورهای پیشرفته سوبسید اصلا نمیدند به چیزی مثل سوخت و مالیات همه میدن و به صورت پله کانی, البته ایران به گونه ای نیست که سوبسید برداشته بشه کامل ولی تا کی?!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
وقعا خسته نشدید همه اش به بهانه مختلف مردم را به بازی میگیرید و تورم ساختگی به وجود می آورید
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
واقعا بجای دو سه میلیون ماشین میخواهید به هشتاد میلیون بنزین بدهید یعنی فقر مردم از این راه درست میشه مشکل پشت مشکل بخاطر افکار مریض!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اول حقوق ها و دستمزدها رو بر مبنای بازاره جهانی و فوب خلیج فارس به مردم بدید بعد قیمته بنزین رو به قیمته واقعی ارائه کنید. شما حقوق رو بر مبنای کشورهای فقیر در نظر میگیرید و بعد دم از واقعی کردنه قیمته بنزین و مقایسه قیمت با کشورهایی مثله آمریکا میزنید. مگه کارگرهای ما مثله کارگرهای آمریکا ساعتی 15 دلار حقوق میگیرند که بتونن بنزین رو به قیمته آمریکا بزنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کسی که ماشین دارد جزو قشر ضعیف جامعه نیست ، لازم نیست شمانگران بنزین ماشین کارگران باشید کارگران اکثرا" اتومبیل ندارند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت : بسیار طرح عادلانه و منصفانه و خداپسندانه ایی است و باید در سر تا سر ایران اسلامی فراگیر اجرایی عملیاتی شود چرا که هر ایرانی چه خودرو داشته باشد چه نداشته باشد از ثروت ملیش که متعلق به ملت است بهره مند می شوند و حتی باید بتوانند آن سهمیه بنزین یارانه یشان را اگر لازمش ندارند هر ماه به خود جایگاه داران بنزین بفروشد و پول نقدیش را دریافت کنند مثلا یک خانواده چهار نفری چهار سهمیه بنزین یارانه ایی 1500 تومانی تا سقفی که دولت معیین کرده بوده است 600 لیتر برای خودروهای شخصی برای هر ماه شارژ شود یک خانواده چهار نفری 2400 لیتر در ماه بنزین یارانه ایی 1500 تومانی سهمیه اش می شود اگر اینچونین شود گام بلند دیگریست برای فقر زدایی مطلق از خانوارهای نیازمند بینوایان زیر زیر زیر خط فقر یارانه بگیر صورت می پذیرد و هم ملت راضیند هم خداوند جل جلاله راضیتر است . و من الله توفیق .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
-
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
مثل اینکه حساب کار دستت نیست اگر خودرو شخصی 600 لیتر در ماه بنزین بگیرد دیگر کسی از شما بنزین می خرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۲:۵۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
حالا چطور می خوای بنزینت را بفروشی. دوست عزیز باید بنزین را به دولت با قیمتی که خودش می گه بفروشی. ان شاالله طرح خوبی باشه ولی من به شما قول میدهم که بدتر می شه که بهتر نشه. آخه این طرح شاید تو قشم جواب بده اما نه تو کلان شهر ها . در ضمن اگر فکر قاچاق هستند و خودشون می دونن از کجا قاچاق می شه برن جلوی آنرا بگیرند وگرنه تو شهر های مثل تهران یا اصفهان یا شیراز و یا سمنان و غیره که با مرز فاصله داره که کسی نمیاد بنزین بخره که بتونه قاچاقش کنه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۱۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
پاسخ به مخاطب ناشناس و مخاطب فرزاد : همانطور که قبلا نوشتیم ولی نخوندید و متوجه نشدید گفتیم ملت باید بتوانند سهمیه سوخت بنزین روی کد ملیشون رو اگر نخواستند استفاده کنند به همان مبلق یارانه ای لیتر 1500 تومان بفروشند به جایگاه داران توزیع بنزین و جایگاهداران یا پمپ بنزینیها هم موظف باشند از مردم سوخت یارانه ایشان را بخرند و به قیمت آزاد لیتری 3000 تومان به ثروتمندان بفروشندش به این صورت ملت ایران از ثروت ملیشان سهمهای عادلانه شان را می برند و فقر زدایی می شود و هزاران حسانات دیگر هم برای جامعه مدنی اسلامی دارد وقتی فقر زدایی شود که یکی از راهکارهاش همین پرداخت سهمیه سوخت به همه ملت یارانه بگیران نقدی ایران اسلامی عزیزمان است افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دیگه شهر به شهر میخوان گرون کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
تو مت واضح نوشته و گگفته شده بنزین گران نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دکترای اقتصاد بامعدل ۲۰ دانشگاه تهران .چه دانشگاهی داره تهران بااقتصادانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
ای روحانی کجایی تا مارو از این طرحها ولوایح این دولت نجات بدی واقعا این دولت با این طرحها و لوایحش داره تمام بدیهای دولت قبلی رادر نظر مردم پاک وبه فراموشی میسپارد وهر چی بدنامی و انتقاد نصیب خودش میکنه با کمک گرفتن از مشاوران نادان و عوامفریبش در صورتیکه نادان فکر میکند کارش درست است و فقط چارچوب تنگ خودش را میبیند در حالیکه دیگرانی که از بیرون نگاه میکنند نادانی وکارهای پوچ اورا میبینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اززززززززززززززززززززززز ماست که بر ماست هنوز این روزای خوبمون هر روز که میگذره روز بعدش بدتر میشه وقتی مختصص جای خودش نشینه میشه مملکت اینه دا هر کی میاد به جای اصلاح اقتصاد فکرش دنبال گرون کردنه میدونی چرا چون خزانه خالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
ایران به درد زندگی نمیخوره ، هر روز یه داستان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۱۰:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
معاون اقتصادی چقدرزحمت کشیدن فکرکردن طرح ازکجا آوردن .شما مملکت با این همه ظرفیت ول کردید چسپیدید به بنزین.یارانه اصلا بشه ۲۰۰ تومان یه کیسه آردتوی روستای دورافتاده میشه ۵۰۰ تومان این چه کاریه.حمل ونقل زیربنای اقتصادشما عزم جزم کردین خرابش کنید.همون یکباریارانه دادید بسه برای همیشه.یارانه باشه برای دولت فقط کوپن خواروبار مردم برگردونیدیارانه برای شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
این راهی را که دولت دارد میرود دقیقا به راه احمدینژاد وحتی شاید بدتر ختم شودونه تنها این دولت به سرنوشت احمدینژاد ختم میشود وشاید خیلی بدتر چون درامد کشور در زمان احمدینژاد خیلی بیشتر بودوالان این دولت دارد منابع وپول کشور را درراه اهداف عوامفریبانه وغیر علمی وکارشناسی نشده صرف میکند که نه تنها به محبوبیت دولت نمی افزاید مثل افزایش یارانه ساختن ۴ میلیون مسکن وافزایش سن بازنشستگی بلکه باعث میشود ازچاله توی چاه بیفته وباعث نارضایتی وعدم تحقق وعده هاش بشه که باز هم دوباره نارضایتی تولید میکنه ودراینده ازاین دولت به عنوان دولت پرهزینه برای نظام یاد خاهد شد وهیچ یاد خیری ازان نخاهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اگر در ۸ سال گذشته هم تفکر احمدی نژاد حاکم بود وضع ملت اینقدر خراب نبود وزیر نفت روحانی بی جهت کارت سهمیه بنزین را چند سال از کار انداخت و با قاچاق بنزین باعث شد میلیاردها دلار به کشور ضرر برسد
-
عباس گودرزی
۰۹:۵۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
گر عقل منطقی وجود داشته باشد و قوانین عقلایی ، سهمیه ای که به حمل و نقل عمومی داده می شود باید بر قیمت آنها نظارت و در اصل این سهمیه عموم جامعه بدون خودرو می باشد کسانی نیز که خود رو دارند با توجه به مالیاتی که می دهند و کمتر از حمل و نقل یارانه ای مثل مترو و اتوبوس و تاکسی بهره می برند لازم است سوخت مناسب دریافت کنند . حال اگر می گویید ضرر می کنید و یارانه به جیب سرمایه دار می رود . سهمیه خودرو های بالای 4 سیلندر را حذف و حتی در پمپ بنزین ها نتوانند از کارت شخصی استفاده کنند با نصب دوربین یا نرم افزار می توان این کار را عملی کرد
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۰۹:۵۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
طبیعیه که افرادی که یک یا چند ماشین دارند از این طرح زیاد خوششون نیاد
-
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کسی که چند ماشین دارد خوب بلد است چگونه هزینه بنزینش را با 10 برابر بیشتر از دیگران در بیاورد نیازی به ناراحت شدن ندارد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
آیا واقعا شما خبرنگاران زحمت کش و سخت کوش واقعا خودتون در دل خودتون خندتون نمیگیره این طرح ها رو وقت میذارید و تایپ میکنید و برخی فکر میکنن همه چی درست میشه تا زمانی ایران صلح نکنه در راستای اتمی خودش. اوضا بدتر میشه و بهتر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
باشه بیا پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اینکع شما میگید اسمش تسلیم است نه صلح و عاقبتمان میشود ، لیبی زمان قذافی ، عراق زمان صدام، افغانستان ، سودان.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
پس تو لطف کن بیا بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
حسن فریدون روحانی هم با همین تفکرات غربگرایانه به مملکت گند زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
خدا به دادمون برسه یک روز جمعه از خواب پا میشیم میبینیم بنزین گرون شده ازهرکی هم بپرسی میگه من در جریان نبودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
سلام. با توجه عدم صدور کارت ملی برای متولدین ۸۸ به بعد (فقط صدور شناسنامه با کد ملی ) تکلیف چیست یا بهتر بگم با شناسنامه هم میشه بنزین یارانه ای گرفت و برای فروش این بنزین به دیگران شناسنامه را در اختیار آنها قرار دهیم ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دقت کن نوشته کد ملی نا کارت ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کد ملی که صادر می شه دوست عزیز اون کارته که نیست کد که هست
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
شما چه جدی گرفتی فکر میکنی واقعا این طرح اجرا میشه که نگران بچه هات هستی که کارت ملی ندارن. از سال 1360 این طرح بوده که با دفترچه بسیج خانوار بنزین بدند و اجرایی نشده و نهایتش کوپن به خودرو و موتور دادند نه به تعداد اشخاص بعد از جنگ هم کوپن برداشتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
همش میگین مجلس دفعه قبل هم مصوبه سران سه قوه بود نه مجلس.یک بار از خودتون بپرسید چرا فقط تو ایران از این جور کارها داریم هیچ کجای دنیا همچین کارهایی نمی کنند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
شما از جاهای دیگه اطلاع دارید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بنزین باید بشه 5 تومن
Iran (Islamic Republic of)
طالب
۱۰:۵۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بنزین باید به قیمت بین المللی بشه، و به هر فردی سهمیه بدند، سهمیه ش کم نباشه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۳۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
واقعا در عرض 4 سال سکرو از 2 میلون کرده 13 میگن افزایش ناچیز وای بر شما آن روز که پردها کنار برود و در درگاه خدا حاضر شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اینها اول صحنه سازی میکنند و بعد قیمت بنزین را می برند بالا دوم اینکه این دستور العمل مصرف بنزین در کشور را ده برابر میکند چون دارنده هر کارت ملی سهمیه میگیرد و به قاچاقچیان سوخت می فروشد و انها بنزین را به خارج کشور بیشتر می فرستند مردم ما بدونند که تصمیم گیران در این زمینه سواد خواندن و نوشتن نمی دانند به همین جهت ما در گرداب گرانی داریم غرق میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
مقدار مصرف بنزین در ایران حدود ۱۰۰میلیون لیتر است اگه بین جمعیت ایران که ۸۰میلیون است توضیع شود به هر فرد روزانه بیشتر از یک لیتر میرسد پس چیزی اضافه نمیاد که قاچاق بشه افراد بدون ماشین بنزین خود رو به افراد چند ماشینه میفروشن زیاد بد بنظر نمیاد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
یعنی کسی که ماشین ندارد چطور میتواند قاچاق سوخت بکند لطفا اموزش دهید
-
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
باید معادل بنزین 1500 تومانی در قالب یارانه پول به حساب فرد واریز کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بجای این کارها اقتصاد را درست کنید با دنیا رابطه برقرار کنید یارانه نقدی اشتباه است اشتباهی تکراری تولید زیاد قیمت پایین بجای یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
از نظر شما دنیا فقط یعنی آمریکا و اسرائیل!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بجای این کارها قیمتها رو بیارین پایین مخصوص مسکن الان مسکن شده ارباب رییتی قیمت زمین هم کشاورزی رو گران کرده که فقط سودش میره تو جیب یه عده الان در مازندران در برنج اینگونه شده الان کشاورز نداریم ارباب داریم که یک عده کارگر روز مزد کار میکنند با دست مزد کم که حتی خودشان نمیتوانند برنج بخرن اما اربابان زمین کلی سود میکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
حکومتتون ویران بشه طوری که تو خاطرات و کتابا از ی دوره نحسی و بلا یاد کنن از دوره تون.
تا جیبتون خالی میشه مثل زالو میوفتید به رگ های خشک مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بیا پایین بچه سرمون درد گرفت
-
کارگر
۱۲:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اگر رگت خشکه این قدر توی صف خودرو قرعه کشی له له نمی زدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
چیه حقیقت ناراحتی داره؟
آخرین اخبار