تهیه کننده برنامه کادرفنی گفت: طی ۳ فصل برنامه تلاش ما همیشه به چالش کشیدن مدیران ورزشی برای بهبود شرایط ورزش ایران بوده است.

 برنامه «کادر فنی» که روز های پنجشنبه و جمعه  هر هفته ساعت ۱۰ صبح  زنده از شبکه ورزش روی آنتن می‌رود، به مسائل روز و اتفاقات ورزش ایران  می پردازد؛ در همین رابطه  خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، با امیر سینا سلیمی تهیه کننده برنامه گفت و گو کرد.  

سلیمی با اشاره به شروع فصل سوم برنامه گفت: برنامه کادرفنی، ۲ فصل را پشت سر گذاشته و اکنون درحال سپری کردن فصل سوم خودش است. در هر ۳ فصل تلاش کردیم حتی با کوچکترین تغییرات برنامه را به سمت جذب مخاطب سوق دهیم. ماهیت برنامه کادرفنی از همان فصل اول تاکنون به عنوان قاب اختصاصی ورزش ایران حفظ شده است.

او افزود: ما برای نگاه مخاطب ارزش ویژه‌ای قائل هستیم و علاوه بر کمیت، کیفیت را در اولویت قرار دادیم. اگر بخواهم به تغییرات اشاره کنم در ابتدا باید به دکور برنامه بپردازم که در هر ۳ فصل دکور متفاوتی را اجرایی کردیم.

تهیه کننده برنامه کادر فنی درباره این سه فصل بیان کرد: در فصل اول برنامه ما به صورت روتین در روز‌های شنبه تا چهارشنبه و فصل دوم و سوم در روز‌های پنجشنبه و جمعه میزبان نگاه مردم بودیم. تلاش کردیم به اتفاقات ورزشی فارغ از رشته و جنسیت بپردازیم. اتفاق ویژه‌ای که در فصل دوم برنامه کادرفنی افتاد این بود که برنامه ما پیش پرداختی قبل از المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و در ۱۶ قسمت روی آنتن زنده رفت. فضای حمایتی در قبل از المپیک همیشه در دستور کار بوده و با حمایت مدیران محترم شبکه محقق شده است و البته چالش‌ها و انتقادات در زمان درست را در برنامه ریزی‌ها اعمال کرده ایم.کادرفنی

سلیمی افزود: با توجه به ماهیت برنامه لوکیشن را در کمیته ملی المپیک برقرار کردیم تا فضای برنامه با محتوا تطبیق بیشتری داشته باشد. در طول این ۱۶ قسمت از المپیکی‌های توکیو و المپین‌های دوران گذشته دعوت کردیم و به گفتگو پرداختیم. تلاش ما همیشه به چالش کشیدن مدیران ورزشی برای بهبود شرایط ورزش ایران بوده است.

او درباره پرداخت به ورزش بانوان در برنامه گفت: با پیشنهاد شبکه ورزش قرار شد یک قاب اختصاصی ورزش بانوان در برنامه داشته باشیم. این اتفاق طی فصل اول و دوم به صورت قاب اختصاصی افتاد که بازخورد بسیار خوبی هم از سوی مخاطبین و هم از ورزشکاران دریافت کردیم. در فصل سوم هم همانند گذشته ما به ورزش بانوان می‌پردازیم. در تلویزیون جای قاب اختصاصی ورزش بانوان خالی بود و در تمام این مدت تلاش کردیم با ارائه بهترین‌ها این خلا را پر کنیم.

تهیه کننده برنامه کادر فنی با اشاره به چالش های برنامه ورزشی بیان کرد: اساسا برنامه سازی به صورت زنده در یک قالب تخصصی و  علاوه بر آن پرداختن به ورزش بانوان خود به نوعی یک چالش است.  پس قطعا با این تعبیر از تمام چالش‌های موجود در مسیر برنامه سازی عبور کرده ایم.پیش از این سابقه و تجربه ساخت یک برنامه‌ای در ساختار قاب اختصاصی ورزش را نداشتم، اما همیشه به این ساختار برنامه سازی علاقه‌مند بودم.

سلیمی درباره بخش های در که  فصل سوم اضافه شده گفت:  مهمترین بخش ورزش روح پهلوانی است و ما هم تلاش کردیم در فصل سوم به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم. در فصل سوم تصمیم گرفته شد که هر هفته "ترین ها" را در برنامه بیان کنیم. این موضوع می‌تواند خود گوش زدی برای زنده شدن روح پهلوانی در ورزش باشد.برنامه ورزشی

او با اشاره به حضور جوانان در برنامه  بیان کرد: طی هر ۳ فصل تلاش کردیم از نوجوانان و جوانانی که در رشته‌های ورزشی مختلف عملکرد درخشانی داشتند، دعوت کنیم و با آن‌ها به گفت‌وگو بپردازیم. توجه به دغدغه‌های این رده سنی و شناخت نیاز آن‌ها به مخاطب نشان می‌دهد که یک برنامه ساز برای مخاطب خود ارزش قائل است.

 تهیه کننده برنامه در پایان در باره موفقیت یک برنامه گفت: در واقع همینطور که می‌دانید از لازمه‌های برنامه تلویزیونی رنگ و لعاب مناسب، تولید ایتم و دعوت مهمان خوب است که ما علاوه بر این موارد در اتاق فکر برنامه تلاش کردیم تا بتوانیم قدمی در حوزه ورزش برداریم. تلاش کردیم تا در وهله اول کمک کننده باشد و در وهله دوم محصولی باشد تا بتواند به ورزش کشور با بضاعتی که ما داشتیم کمک کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار