حاضری گفت: ۱۵ روستای بخش آسارا نیز پایلوت گردشگری روستایی در البرز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،شادی حاضری، رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: ۱۵ روستای واقع در بخش آسارا به عنوان پایلوت گردشگری روستایی در این استان انتخاب شوند و با همکاری دهیاران و مردم روستا برای توسعه صنعت توریسم در این نقاط تلاش شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت انجام اقداماتی به منظور بهره برداری اقتصادی از ظرفیت‌های گردشگری و توریستی بخش آسارا در محور زیبای کرج- چالوس افزود: بخش آسارا نگینی در سلسله جبال البرز و یک بخش مهم و اثرگذار در حوزه گردشگری این استان محسوب می‌شود.

او گفت: بخش آسارا با پیشینه‌ای کهن و قدمتی تاریخی بخشی از تمدن ایران زمین است، به همین دلیل برای مسافران استان‌های شمالی کشور مسیری جذاب‌تر و البته دیدنی‌تر از محور کرج- چالوس و تماشای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این جاده زیبا نیست، اما برای اسکان، پذیرایی و بهبود شرایط اقامتی مسافران در آسارا و روستا‌های واقع در محور کرج-چالوس باید چاره اندیشی شود.

حاضری با بیان این که طبیعت بکر آسارا مشتمل بر جاذبه‌هایی از جمله آبشار‌های هفت چشمه و خور است، افزود: هر کدام از روستا‌های بخش آسارا با توجه به صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، پخت شیرینی و غذا‌های محلی و البته جاذبه‌های گردشگری طبیعی دارای پتانسیل ویژه‌ای در بخش بوم‌گردی است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری از جلسه، پتانسیل اصلی بخش آسارا را گردشگری طبیعی و روستایی دانست و گفت: بر طبق آمار‌ها سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون مسافر از محور کرج- چالوس عبور می‌کنند، اما زیرساخت‌های کافی برای جذب آن‌ها و آشنایی بیشتر با ظرفیت گردشگری آسارا و روستا‌های آن فراهم نیست، در نتیجه از بین ۵۷ روستا‌ی واقع در این بخش، تنها به ۵ روستا می‌توان به راحتی دسترسی و رفت و آمد داشت.

او با اشاره به منعی که متاسفانه برای ورود مردم به تعداد زیادی از روستا‌های کرج- چالوس وجود دارد، افزود: در خیلی از استان‌های کشور شرایط این گونه نیست و با تمرکز بر صنعت بوم‌گردی ظرفیت‌های گردشگری روستایی و در نتیجه سطح اشتغال روستائیان بهتر شده است.

حاضری گفت: نیاز است که حداقل ۱۵ روستای واقع در بخش آسارا به عنوان پایلوت گردشگری روستایی انتخاب شوند و با همکاری دهیاران و مردم روستا بر توسعه صنعت توریسم در این نقاط متمرکز شویم.

انتهای پیام /ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.