مقامات کره جنوبی اعلام کردند ارتش پیونگ یانگ مانور‌های زمستانی خود را آغاز کرده است و سئول از نزدیک فعالیت‌های مرتبط را رصد می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاب، مقامات کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کردند که ارتش کره شمالی در حال انجام مانور‌های زمستانی خود است و سئول تحرکات مرتبط با این مانور‌ها را از نزدیک زیر نظر دارد.

کیم جونگ راک، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم مانور‌های زمستانی ارتش کره شمالی در حال انجام است. سئول در عین حفظ همکاری نزدیک بین مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا، از نزدیک فعالیت‌های مرتبط را رصد می‌کند.

کره شمالی معمولاً مانور‌های نظامی منظم خود را در ماه دسامبر آغاز می‌کند که تا اوایل بهار ادامه دارد و اغلب شامل تمرینات توپخانه‌ای است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سفر سه روزه خود به سئول، پایتخت کره جنوبی در ابتدای دسامبر، از کره شمالی برای مشارکت در مذاکرات دعوت کرد و مدعی شد برنامه‌های موشکی و تسلیحاتی کره شمالی به طور فزاینده‌ای منجر به بی ثباتی امنیت منطقه می‌شود.

تیم تحقیقات کنگره آمریکا نیز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد به نظر می‌رسد کره شمالی به دنبال غلبه بر سامانه پدافند موشکی آمریکا در منطقه شرق آسیاست.

گزارش کنگره آمریکا تاکید دارد که آزمایش‌های موشکی کره شمالی ممکن است با هدف نشان داد قابلیت‌های رو به رشد این کشور باشد که به نوبه خود می‌تواند اعتبار بازدارندگی هسته‌ای آن را تقویت کند. کره شمالی توان خود برای حمله موشکی به تمامی خاک آمریکا را از طریق یک سلسله مانور‌های نظامی از سال ۲۰۱۷ تا به امروز ارتقا داده است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر بار‌ها با موفقیت انواع موشک‌های بالستیک را آزمایش کرده، اقدامی که موجب نگرانی شدید برخی کشور‌های منطقه از جمله کره جنوبی و نیز آمریکا شده است. پیونگ یانگ بار‌ها اعلام کرده است اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن دلیل اصلی بی ثباتی در شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

پیونگ یانگ در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی از سوی آمریکا با مشکلات زیادی در بخش تامین مواد غذایی و برق رو به روست وک یم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرد در حالی که کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند پیونگ یانگ باید خود را برای یک مبارزه سیاسی، دفاعی و اجرای برنامه‌های اقتصادی ۵ ساله آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار