مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۴۹۱ میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌ها و صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی به وسیله تعاون روستایی استان امسال جذب شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان اظهار داشت: از مجموع ۴۹۱ میلیارد ریال تسهیلات جذب شده در امسال، ۳۸۸ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات دریافتی از صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی و ۱۰۳ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات دریافتی از بانک‌ها بود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: تسهیلات در زمینه‌های مختلف مانند توسعه کشاورزی به وسیله تعاونی روستایی و بهره‌برداران استان جذب شده است.

وی ادامه داد: تعاون روستایی استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه انبار و تاسیسات ذخیره‌سازی به حجم سه هزار تن احداث کرده است که نقشی مهم در افزایش مدت نگهداری محصولات کشاورزی و کمک به کشاورزان استان دارد.

وی بیان کرد: ۹ سکوی جمع‌آوری شیر در استان سمنان فعال است که از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال ۳۹ هزار لیتر شیر در این مراکز خریداری شد.

عباسپور تصریح کرد: ۲۵ هزار تن نهاده دامی به منظور تسهیل در دسترسی دامداران به علوفه از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه به وسیله تعاون روستایی استان سمنان تامین و توزیع شد.

وی یادآور شد: تامین و توزیع انواع کود و سموم از دیگر وظایف تعاون روستایی استان سمنان است که از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن انواع سموم و کود شیمیایی مانند اوره، پتاسه، فسفاته و ازت تامین و در بین کشاورزان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: تامین و فرآوری بذر‌های اصلاح شده از دیگر حوزه‌های فعالیت تعاون روستایی استان سمنان است که از ابتدای فروردین تا مهر امسال چهار هزار تن تامین شد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان اظهار داشت: مربوط به گندم و جو در داخل استان انجام می‌شود و تامین و فرآوری بذر اصلاح شده دانه روغنی کلزا از استان‌های تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.