مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت ۱۸۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  محسن مهدوی مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان برداشت شد.

او افزود: امسال بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری زیر کشت چغندر قند رفته است و پانترا، اِفِسوس، آنتِک و شکوفا سوپر ارقامی است که در این استان کاشت و برداشت می‌شود.

مهدوی خاطرنشان کرد: عیار چغندر قند در چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط جوی و اقلیمی مناسب استان برای کشت این محصول، نسبت به استان‌های همجوار بالاتر و باکیفیت‌تر است.


بیشتر بخوانید


مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گفت: تمامی محصول چغندر برداشت شده برای تولید شکر به کارخانه قند شهرکرد فرستاده می‌شود که یک سوم نیاز این کارخانه را تأمین می‌کند.

مدیر کشاورزی کارخانه قند شهرکرد هم ظرفیت تولید این کارخانه در شبانه روز را یک هزار و ۵۰۰ تن بیان کرد و افزود: این کاخانه بیش از ظرفیت موجود در هر شبانه روز، هزار و ۷۰۰ تن شکر تولید می‌کند.

محمد سالاری خواه گفت: کارخانه قند شهرکرد دو برابر نیاز استان شکر تولید می‌کند و جزء مهمترین کارخانه‌های تولید شکر در کشور به شمار می‌رود.

مصرف سرانه شکر در کشور به ازای هر نفر ۲۶ کیلوگرم برآورد شده است که با توجه به جمعیت چهارمحال و بختیاری، شکر مورد نیاز استان در سال ۲۶ هزار تن است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار