شناسایی منابع جدید آبی مغفول مانده در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  ابوالفضل احمد زاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان گفت: با توجه به کاهش ذخیره آب چاه نیمه‌ها و تنش‌های آبی بخصوص در کلان شهر زاهدان، شناسایی منابع جدید در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.

ابوالفضل احمد زاده گفت: براساس اعلام گزارش‌های مردمی متوجه هدر رفت میلیارد‌ها متر مکعب آب در بخش رودماهی حصاروئیه زاهدان شده ایم.

وی از فرمانداران، دهیاران، بخشداران و مردم استان تقاضا کرد منابع آبی دیده نشده مناطق خود را که بصورت هدر رفت است برای مهار، کنترل و انتقال برای تامین آب شرب مناطق شهری و روستایی خود به این معاونت اعلام کنند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان افزود: با مهار روان آب در بخش رودماهی، آب شرب زاهدان، مناطق اطراف و بخش کورین تامین می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان هم در این بازدید به دستور استاندار در خصوص شناسایی منابع جدید تامین آب شرب مردم استان اشاره کرد و افزود: دبی بالای آب رودخانه و کیفیت خوب آب می‌طلبد مطالعاتی در خصوص مهار و احداث سد برای انتقال آن به زاهدان آغاز شود.

دلمرادی افزود: برای انجام مطالعات و میزان ذخیره سفره آب نیازمند تخصیص اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه هستیم که با تخصیص منابع مالی اقدامات لازم شروع خواهد شد.

وی افزود: انتقال آب از طریق دریای عمان هم به استان در دستور کار قرار دارد و مسئولان استانی و مقامات کشوری پیگیرموضوع برای اجرا و انتقال هستند.

مدیرآب و فاضلاب شهری و روستایی زاهدان هم گفت: رودخانه رودماهی می‌تواند نقش مهمی در تامین آب شرب زاهدان داشته باشد به گونه‌ای که در حال حاضر در هر ثانیه بالای ۱۰۰ لیتر درثانیه دبی خروجی آن است.

حسینی افزود: سفره آبی این منطقه به حدی غنی است که آب رودخانه به صورت سر ریز و خود جوش در جریان است و باید هرچه سریعتر برای مهار آب این رودخانه اقدام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار