سرپرست شبکه بهداشت و درمان هویزه درخصوص سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس فرهی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان هویزه گفت: ویروس جدید نوع جهش یافته‌ای از کووید_۱۹ که اولین بار در آفریقای جنوبی شیوع پیدا کرد و به سازمان جهانی بهداشت اطلاع رسانی شد.

او افزود: این جهش حاصل ۳۰ تغییر در ساختار کرونا بوده که ناشی از انتقال انتشار ویروس از فردی به فرد دیگر است و ‌می‌تواند سیستم بهداشتی درمانی و همچنین سلامت مردم را به خطر بیندازد.

فرهی ادادمه داد: تغییرات ایجاد شده در این ویروس سبب شده دستگاه ایمنی بدن ویروس را کمتر از قبل تشخیص دهد، به همین سبب نمی‌تواند به خوبی با آن مبارزه کند و تاکنون اولین موارد ابتلا در جوانان به صورت علائم خفیف مشاهده شده و سپس شدیدتر ‌می‌شود، البته در بعضی موارد منجر به بستری فرد مبتلا به اُمیکرون شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان هویزه اضافه کرد: بیشترین موارد مبتلا به این ویروس کسانی هستند که از زدن واکسن اجتناب و یا تنها یک نوبت از واکسن کرونا را ترزیق کرده اند و همه کارشناسان در مراکز واکسیناسیون و خانه‌های بهداشت برای ترزیق واکسن آماده خدمت رسانی هستند.

این مقام مسئول گفت: توصیه می‌شود افراد واجد شرایط ترزیق دز سوم واکسن کرونا را به منظور قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن در دستور کار قرار دهند و افرادی که ۲ نوبت سینوفارم یا برکت تزریق کرده اند، ۳ماه بعد و اشخاصی که ۲ دُز واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت کردند، ۶ ماه بعد نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
خدا بخیر کنه