مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: ۱۰ زندانی جرایم مالی با کمک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان و ستاد دیه استان از زندان آزاد می‌شوند و چراغ خانه شب یلدای این ۱۰ خانواده روشن می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان اظهار داشت: زندان در هر جامعه و حاکمیتی نه برای فرد و نه حاکمیت اتفاق خوبی نیست و تعداد زندانیان گویای وضعیت جرم و مشکلات اقتصادی آن جامعه است.

فتحی با بیان اینکه افراد بنا به حکم قانون به زندان می‌افتند، اما هم فرد و هم خانواده تاثیر می‌پذیرند افزود: در مجموع افکار عمومی و مردم نگاه خوبی به زندانی ندارند و فرد با هر جرمی در زندان باشد این نگاه وجود دارد، اما بسیاری بدهکار هستند و بزهکار نیستند.

او ادامه داد: برخی افراد فعالیت شغلی را آغاز می‌کنند، اما در شرایط اقتصادی با مشکلات مالی و شکست مواجه و یا ورشکسته می‌شوند و مسیرشان به زندان می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: جامعه انجمن رانندگان، پیمانکاران و بخشه‌ای مختلف مرتبط دیگر به این نتیجه رسیدیم که امسال کاری متفاوت در هفته حمل و نقل و راهداری انجام دهیم.

محمدراشد مدرس گرجی با بیان اینکه به این نتیجه رسیدیم که همیاری برای آزادسازی زندانیان مالی با اولویت محکومین تصادفات انجام دهیم اضافه کرد: ۱۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه واریز شد که در مرحله دیگر هم ۱۰ میلیون تومان نیز برای تهیه سبد کالا و تحویل آن به زندانیان آزاد شده در آستانه شب یلدا تعلق گرفت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان هم گفت: محکومیت ۱۰ زندانی که آزاد می‌شوند در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان بوده که با دعوت شاکی‌ها و ۱۴۰ میلیون تومان هم با رضایت آن‌ها و آورده زندانیان تامین شد.

محمد خسروی ادامه داد: ۱۶۰ میلیون تومان از بدهی‌های این زندانیان هم توسط ستاد دیه با کمک اداره کل حمل و نقل و راهداری کردستان تامین شد.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۶۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند گفت: بدهی آن‌ها ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

او اضافه کرد: سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان این بدهی بلاعوض و ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ان هم با گذشت شکات از حق خود بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان خسروی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان با دریافت وام، ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت تقسیط، یک میلیارد تومان نقدینگی خود زندانیان و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق و بیمه تامین شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.