سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: در راستای ایمن‌سازی جامعه هدف، تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در چابهار آغاز شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  همایون دادگرسرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار  در خصوص تزریق دُز سوم و تقویت کننده واکسن کروناگفت: افراد ۱۸ سال به بالا که حداقل سه ماه از تزریق مرحله دوم واکسن آن‌ها می‌گذرد می‌توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون نسبت به دریافت دُز سوم واکسن اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به کشف موارد ابتلا به سویه جدید کرونا "اومیکرون" در کشور و لزوم پوشش گسترده و تکمیلی واکسیناسیون در سطح شهرستان، تزریق دُز سوم واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا ضروری است.

وی بیان کرد: افرادی که پیش‌تر به کرونا مبتلا شده‌اند نیز از این سویه در امان نیستند و ابتلای قبلی هیچ ایمنی به خصوصی در مقابل اومیکرون ایجاد نمی‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار با اشاره به اینکه مطالعات نشان داده افرادی که ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردند و به این سویه مبتلا شدند، واکنش ایمنی قابل قبولی در مقابل این ویروس داشتند که بیانگر تاثیر واکسیناسیون است.

دادگر گفت: تمهیدات لازم برای تزریق دز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال اندیشیده شده و همکاران ما در مراکز و پایگاه‌های واکسن تزریق دوز سوم افراد بالای ۱۸ سال با شرایط اعلام شده را انجام می‌دهند.

وی افزود: علائم ابتلا به اومیکرون، همانند بیماری‌های ناشی از سویه‌های قبلی کرونا بوده، اما سرعت سرایت آن به مراتب بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مشاهداتی که تاکنون انجام شده، نشان می‌دهد که بیماری‌زایی اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی اندکی کمتر است، اما هنوز زود است که به‌طور قاطع بگوییم بیماری ناشی از ابتلا به این سویه، خفیف است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار بیان کرد: نباید این تصور ایجاد شود کسانی که قبلا مبتلا شده‌اند، دیگر مبتلا نمی‌شوند.

دادگر مهمترین نکته در بحث مقابله با اومیکرون را استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار