فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: آموزش فرزندان در بدو استفاده از تجهیزات هوشمند در فضای مجازی بسیار ضروری و مهم است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ایجاد و ارتقای فرهنگ صحیح در فضای سایبر هدف و آوردگاه اصلی در مبارزه با تهاجمات فکری دشمنان است، گفت: آموزش فرزندان در بدو استفاده از تجهیزات هوشمند در فضای مجازی بسیار ضروری و مهم است.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت ت: با توجه گستردگی فضای مجازی و شیوع آن در زندگی اقشار مختلف مردم اعم از جوانان، نوجوانان و کودکان (قشر دانش آموز) می‌توان هم از مدل‌ها و محتوا‌های خوب و هم مدل‌های غلط و نامناسب بهره برد.
وی فرهنگ صحیح در فضای مجازی را آوردگاه اصلی مبارزه با دشمنان دانست و ادامه داد: آموزش در فضای مجازی بسیار مهم و ضروری است و مردم در قالب این آموزش نسبت به توانمندی‌ها و امکانات و از طرفی دیگر آسیب‌ها و مشکلاتی که می‌تواند این فضا در زمینه‌های مختلف ایجاد کند آشنا می‌شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت، سواد رسانه ای، فرهنگ و سایر مؤلفه‌ها، بر اساس آمار انتظار می‌رود دستگاه‌های فرهنگساز و مرتبط در این حوزه همراه و همگام با پلیس آموزش‌های بیشتری را برای پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی به جامعه و مردم ارائه کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی را می‌توان با آموزش‌های لازم و صحیح از طریق مجازی و حضوری انجام و به واسطه آن مردم را هوشیار کرد، بیان داشت: هر چه فضای مجازی بیشتر در زندگی ما ورود داشته باشد، طبعاً لغزش گاه‌هایش نیز بیشتر خواهد بود پس می‌بایست بسیار مراقب بود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: گرفتن بازخورد آموزش‌ها و کاهش جرایم در فضای مجازی در حین آموزش بسیار مهم است و میزان تأثیرگذاری آموزش‌ها را مشخص می‌کند.

سردار طاهری گفت: امروزه دشمن با استفاده از فناوری‌های نوین در فضای مجازی تحت عنوان تهاجم فرهنگی بنیان خانواده‌ها و اعتقادات ما را نشانه رفته اند و می‌طلبد برای مبارزه با این تفکر پلید، توجه ویژه‌ایی به گسترش امر به معروف و نهی از منکر، ارتقای معنویات در سطح جامعه، تقویت کانون‌های فرهنگی و مشارکت دادن نوجوانان و جوانان در فعالیت ها‌ی فرهنگی از بطن خانواده تا جامعه صورت گیرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، نقش خانواده‌ها برای آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی و سایبر را بسیار مؤثراست، تصریح نمود: امروزه خانواده‌ها فقط به خرید تجهیزات مرتبط در فضای مجازی اکتفا می‌کنند و معتقدند که فرزندان، خود استفاده از آن را یاد می‌گیرند در صورتی که باید ابتدا فرهنگ استفاده و تذکر‌های لازم را به همراه آموزش مناسب به فرزندان خود ارائه دهند و سپس وسیله را مهیا کنند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی رسانه‌ای از فضای مجازی و اینترنت، خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی رسانه‌ای اینترنت فضای ذهنی جوانان را اشغال کرده و از آن مهم‌تر، نمایان‌گر نقش خانوا‌ده در کنار این ابر رسانه است که والدین روی فرزندان خود تا چه حد کنترل تربیتی و نظارت اخلاقی دارند که نیاز است این فرهنگ سازی به نحو مطلوب در بین جامعه و خانواده نهادیه شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار