ایلالی گفت:دادگستری خراسان شمالی بطور ویژه ، موضوع رسیدگی به وضعیت پارکینگ های وسایل نقلیه را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ایلالی دادستان خراسان شمالی گفت:طبق درجه بندی پارکینگ‌ها، هیچ یک از پارکینگ‌های استان درجه ۱ و ۲ نیستند و حداقل‌ترین استاندار‌های لازم جهت نگهداری خودرو‌ها و وسایل نقلیه را ندارند.

مسئولیت با متصدیان پارکینگ ها و بنیاد تعاون ناجا است

ایلالی گفت:پارکینگ‌های سطح استان خصوصی و مسئولیت مستقیم آن با متصدی پارکینگ‌ها است.

او گفت: در استان ۱۱ پارکینگ وجود دارد که ۳ پارکینگ در مرکز استان و ۸ پارکینگ هم در سایر نقاط استان فعال است.


بیشتر بخوانید


دادستان عمومی انقلاب استان گفت:در این ارتباط پلیس راهور و بنیاد تعاون ناجا مسئولیت دارد.

ایلالی گفت:شرایط فعلی پارکینگ‌ها نامساعد است و وسایل نقلیه در تابستان زیر آفتاب و در زمستان زیر باران و برف قرار دارند.

او گفت:خودرو‌هایی که به پارکینگ منتقل شده اند در دو دسته خودرو‌های سبک، ادوات کشاوزی و دسته موتور سیکلت‌ها است.

دادستان استان گفت:توقف وسایل نقلیه و انتقال به پارکینگ براساس قانون انجام می‌شود که یکی از موارد تصادف فوتی و جرحی و همچنین در مواردی که از قانون سرپیچی شود، انتقال خودرو به پارکینگ صورت می‌گیرد.

او  گفت:توقف خودرو‌ها بویژه موتور سیکلت‌ها در پارکینگ ها، در ورودی باید سختگیری بیشتری صورت گیرد همچنین این نکته قابل توجه است که توقف وسایل نقلیه در پارکینگ با توجه به تخلف صورت گرفته زمان معینی دارد.

توقیف ۶ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های خراسان شمالی

ایلالی گفت: در حال حاضر ۶ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های استان توقیف است و این در حالی است که کمتراز ۲۰ درصد آن با دستور مقام قضایی صورت گرفته است.

او گفت:هم اکنون نحوه نگهداری وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها به نوعی تضییع حقوق شهروندی است و قطعا موضوع جدی‌تر پیگیری می‌شود.

هشدار به متصدیان پارکینگ ها

ایلالی هشدار داد:متصدیان پارکینگ‌ها باید استاندارد‌های لازم جهت نگهداری وسایل نقلیه را فراهم کنند در غیر اینصورت به مراجع انتظامی دستور داده می‌شود هیچ وسیله نقلیه‌ای را به پارکینگ منتقل نکنند و در مواقع لزوم از محوطه های نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

دادستان عمومی انقلاب استان گفت:موتور سیکلت‌هایی که چندین سال در بازه ۲ تا ۱۰ ساله در پارکینگ‌ها متوقف بوده اند بر طبق قانون بلامالک شناخته می‌شوند و با رای قاضی در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام قرار می‌گیرد و باید در محل مناسب نگهداری و در نهایت به مزایده گزاشته می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.