نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تبیین مسائل اعتقادی و جلوگیری از انحراف جامعه اسلامی با غیرت دینی طلاب امکانپذیر است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حجت الاسلام  مصطفی محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در سفر به ایرانشهر و در جمع طلاب حوزه‌های علمیه سفیران هدایت، امام علی (ع) و حوزه علمیه زینبیه این شهرستان گفت: حضرت مریم (س) سرور زنان عالم در زمان خودش بود، اما حضرت فاطمه زهرا (س) سید زنان عالم در کل جهان و تمامی نسل‌ها از آغاز تا پایان است.

وی گفت: خداوند متعال حضرت مریم (س) و حضرت آسیه (س) را با توجه به تحمل سختی‌ها و مقاومتی که در راه دین به خرج دادند به عنوان دو الگو برای مردان و زنان مومن معرفی می‌کند و اگر این شخصیت‌ها چنین باشند مراتب حضرت فاطمه (س) بسیار بالاتر از این است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  گفت: اگر به کتب حدیث و تفسیر مراجعه کرده و ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگو بررسی کنیم در فضائل ایشان مطالب فراوانی بیان شده است.

وی به بیان برخی از فضائل حضرت فاطمه (س) پرداخت و  گفت: حضرت فاطمه (س) جدای از بحث طهارت دارای لقب محدثه به معنای کسی است که ملائکه الهی برای او حدیث آورده‌اند و شخصیتی است که برای دیگران حدیث نقل کرده که چنین لقبی برای ایشان یک جایگاه علمی است.

محامی  گفت: تلاش حضرت فاطمه (س) برای نشر معارف و احساس مسوولیت ایشان در برابر امکان انحراف در جامعه اسلامی پس از رحلت رسول اکرم (ص) و ورود به عرصه سیاسی و اجتماعی و مقاومت تا پایان جان یکی دیگر از نکات ویژه در زندگی ایشان است.

وی گفت: حضرت فاطمه (س) اولین شهید راه دفاع از امامت و ولایت است که در این راه همه هستی خود را هزینه کرد.

امام جمعه زاهدان گفت: سخنرانی حضرت در مناظره با خلیفه اول، روشنگری در فرصت عیادت زنان مدینه از ایشان و همچنین همراهی امام علی (ع) در بیان حقایق برای انصار و بزرگان و دعوت از آن‌ها به راه حق، از نمونه‌های تلاش‌های ایشان برای هدایت امت پیامبر (ص) است.

 محامی  گفت: باید از زندگی و سیره حضرت فاطمه (س) درس گرفته و برای رشد علمی و مقامات معنوی خود تلاش کنند تا بتوانند در جامعه هدایتگر باشند.

وی گفت: ما نمی‌توانیم به مقام حضرت فاطمه (س) دست پیدا کنیم، اما باید در این مسیر گام برداریم، زیرا اگر حضرت فاطمه (س) در مسیر دفاع از امامت و ولایت و تبیین مسائل اعتقادی و جلوگیری از انحراف جامعه اسلامی تلاش کرد ما طلبه‌ها از سایر اقشار جامعه سزاوارتریم که نسبت به مسائل جامعه حساس و در مقابل هر یک از این موارد غیرت دینی بیشتری به خرج دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار