مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اگر همکاری مردم نباشد احیا و اصلاح منابع طبیعی تقریباً غیرممکن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا همتی مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به وجود ۱۳۵ میلیون هکتار منابع طبیعی در کشور، اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اجرایی شده است.

او افزود: توجه، توسعه و حفاظت از جنگل‌ها در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری راه‌های جلوگیری از بیابان‌زایی است و اگر همکاری مردم نباشد احیا و اصلاح منابع طبیعی تقریباً غیرممکن است.


بیشتر بخوانید


همتی اضافه کرد: زراعت چوب در بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشور توسعه یافته و پارسال ۲۱۰ تفاهم نامه و دستورالعمل مشترک اجرایی در حوزه منابع طبیعی در کشور منعقد شده است.

او با اشاره به افزایش اعتبارات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ درصد اعتبارات این سازمان افزایش یافته است.

همتی با بیان اینکه ۲۰ نفر از قرق‌بانان و جنگل‌بانان در کشور به شهادت رسیده اند، ادامه داد: پارسال، کاداستر ۵۵ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی کشور انجام شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار