مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم از کاهش ۶/ ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  کلهری،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم  امروز در نشست خبری که به مناسبت روز حمل و نقل و رانندگان برگزار شد، با اشاره به این که تعداد تلفات منجر به فوت جاده‌ای استان در سال قبل ۱۷۱ نفر بوده است،گفت:این میزان در ۷ ماه ابتدای امسال ۳۳ و شش دهم درصد کاهش یافته است.

او با بیان این که استان قم رتبه اول کاهش تلفات جاده‌ای را در کشور دارد، افزود: نظارت بر جاده‌ها با استفاده از ۲۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۷۶ دستگاه هوشمند تردد شمار و ۷۱ دستگاه دوربین کنترل سرعت نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده‌ای داشته است.

کلهری عامل انسانی به ویژه سرعت غیرمجاز را اصلی‌ترین عامل ایجاد حوادث جاده‌ای ذکر کرد و گفت: از شهروندان تقاضا داریم در سفر‌های زمستانی زنجیرچرخ همراه داشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه درحین رانندگی جدا خودداری کنند.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان از ارائه خدمات این مجموعه از طریق سامانه‌های اطلاع رسانی ۱۴۱ به صورت تلفن گویا و وب سایت اطلاع رسانی ۱۴۱ به آدرس WWW.۱۴۱.IR خبر داد و گفت: از این طریق امکان دریافت کامل اطلاعات راه‌های کشور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

کلهری با اشاره به مشکلات ایجاد شده در عبور کالا به دلیل شیوع بیماری کرونا از جابه جایی ۴۱۲ هزار تن کالا در درون استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: این میزان نسبت به پارسال ۳ درصد افزایش یافته است.

او در خصوص جابه جایی کالا بیرون استانی هم تصریح کرد: در این مدت ۳ هزار و ۶۴۰ هزار تن کالا بیرون استانی بوده نسبت به سال قبل ۶ درصد کاهش داشته ایم.

کلهری همچنین استان قم را یکی از پیشگامان کیفیت بخشی راه‌های روستایی کشور عنوان کرد و گفت: در بخش راه‌های روستایی نیز فعالیت‌های بسیار خوبی در قالب طرح اجرای طرح ملی احداث و بهسازی راه‌های روستایی صورت گرفته است که احداث و بهسازی راه‌های روستایی به طول ۱۲ کیلومتر از جمله اقدامات صورت گرفته است.

بهسازی محور جعفریه- قم در ایستگاه تامین اعتبار

او در خصوص بهسازی محور جعفریه- قم گفت: برای بهسازی این محور برآورد اولیه برای ۲۱ کیلومتر حدود ۲۳ میلیارد تومان اعتبار لازم است که پیگیر تامین اعتبار موردنیاز از سازمان راهداری هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین از بهره برداری پل روستای خورآباد با هدف حذف نقطه حادثه خیز در ورودی این روستا در دهه فجر امسال خبر داد.

کلهری بهره برداری از پل سه دهانه روستای خورآباد محور قم-کهک به طول ۴۵ و عرض ۱۱ متر را از دیگر پروژه‌های مهم به اتمام رسیده در سال جاری برشمرد.

او درخصوص متوقف شدن تقاطع شاه جمال هم گفت: باتوجه به خرابی و مشکلاتی که در تقاطع مذکور وجود دارد، اما باتوجه به مطالبات مردمی خوشبختانه بخش عمده این پروژه انجام شده است ولی به دلیل مشکلات اعتباری و کاهش دمای هوا موقتا متوقف شده است.

مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص ایمن سازی آزادراه قم- تهران با نیوجرسی مفصلی هم گفت: این پروژه در چهارفاز تعریف شد که فاز اول به طول ۱۵ کیلومتر از نقطه صفر آزادراه آغاز و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به پایان رسیده و فاز دوم به طول ۱۲ کیلومتر، فاز سوم به طول ۱۳ کیلومتر و فاز چهار به طول ۲۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیاردتومان درحال اجراست.

کلهری بهسازی رمپ A تقاطع شاه جمال، اجرای عملیات تکمیلی بهسازی و روکش آسفالت محور پردیسان- ورجان، بهسازی بزرگ راه سلفچگان- دلیجان به طول ۱۴ کیلومتر و بهسازی و روکش آسفالت بخشی از محور قدیم قم تهران به طول ۱۴ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های دردست اجرا  عنوان کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار