رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ثبت سه مورد جدید در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، شکراله سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در شبانه روز گذشته سه مورد ابتلا به کرونا در منطقه  جنوب غرب خوزستان ثبت شد که در مراکز درمانی آبادان خدمات سرپایی دریافت کردند.

او ادامه داد: دیروز سه بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان آبادان بستری شد؛ بنا براین در حال حاضر موارد مثبت بستری کرونایی در بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان ۱۴ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون ۳۳۲ هزار و ۸۳۵ مورد بوده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۳۳ نفر بستری و ۱۴ هزار و ۸۴۰ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

خطر امیکرون بیخ گوش جنوب غربی های خوزستان

او در خصوص ورود گونه امیکرون کرونا به داخل کشور گفت: تجربه های قبلی نشان می دهد که در آینده نزدیک باید شاهد حضور آن در جنوب غرب خوزستان نیز بود و با توجه به اینکه تزریق واکسن کرونا، به میزان قابل توجهی افراد را در مقابل سویه امیکرون مقاوم می‌کند و در صورت مبتلا شدن هم به نوع خفیف آن دچار می شوند، بهترین فرصت است که مردم برای دریافت واکسن اقدام کنند.

سلمان زاده با اعلام واکسناسیون 70 درصدی شهروندان منطقه بیان کرد: تزریق واکسن در منطقه همچنان در حال انجام است و این در حالی است که هنوز خیلی از مردم برای تزریق به مراکز مراجعه نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه علائم امیکرون خیلی با سویه‌های قبلی تفاوتی ندارد، تعریق زیاد و خارش گلو را از علائم بارز این بیماری برشمرد.

او  با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و تهدیدبرانگیز بودن دورهمی‌ها در شرایط کنونی، خواستار برگزار شدن این دورهمی به صورت مجازی شد.

سلمان زاده گفت: میزان واکسیناسیون در منطقه ما بهتر شده اما وجود تلاش‌های صورت‌گرفته در بین شهرهای آخر استان قرار داریم.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.