هیوندای از یک ربات پیشرفته ۴ چرخ برای حمل و نقل محموله‌هایی مانند جعبه به شکلی ایمن رونمایی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gizmodo، هیوندای از یک رویکرد هیبریدی برای پلتفرم رباتی جدیدش استفاده کرد که هر یک از چرخ‌هایش مانند یک پای مفصلی کار می‌کند. در حال حاضر، ربات‌ها وظایف ساده‌تری را بر عهده می‌گیرند و ربات‌هایی مانند Spot در حال حاضر به عنوان وسایل حمل و نقل هوشمند عمل می‌کند و محموله‌هایی مانند دوربین‌ها، حسگر‌ها و اسکنر‌ها را حمل می‌کند.

ربات هیوندای Eccentric Droid یا به اختصار MobED تقریباً برای این قبیل کارهای ذکر شده طراحی شده است. این ربات قابلیت عبور از سطوح ناهموار را هم دارد. هر چرخ از سه موتور الکتریکی برای هدایت و تنظیم وضعیت پلتفرم اصلی MobED استفاده می‌کند که به ربات اجازه می‌دهد، به راحتی در شیب‌های تند حرکت کند و در عین حال محموله را ایمن نگه دارد.

ربات حمل و نقل نوزاد هیوندا

این ربات با وزن بیش از ۱۱۰ پوند، با استفاده از چرخ‌ها به MobED اجازه می‌دهد تا حداکثر سرعتی معادل ۱۹ مایل در ساعت داشته باشد و با یک بار شارژ تقریباً چهار ساعت با این سرعت کار کند. این ربات به طور قابل توجهی سریع‌تر از ربات‌هایی مانند Boston Dynamics's Spot است که استفاده از چهار پایه مفصلی حداکثر سرعت آن را به کمتر از چهار مایل در ساعت با حدود ۹۰ دقیقه زمان کار محدود می‌کند. علاوه بر کاربرد‌هایی مانند حمل تعداد زیادی جعبه، هیوندای چندین برنامه کاربردی دیگر را نیز برای این پلتفرم در نظر گرفته است، از جمله یک کالسکه کودک خودران.

این شرکت جزئیاتی در مورد ظرفیت حمل MobED فاش نکرده است، اما احتمالاً این پلتفرم می‌تواند با چرخ‌های بزرگ‌تر و قطعات و موتور‌های قوی‌تر برای افزایش نوع و میزان باری که می‌تواند حمل کند، افزایش دهد. گفتنی است که هیوندای، MobED را در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس ماه آینده به نمایش خواهد گذاشت.

در ادامه ویدئویی از نحوه حمل و نقل این ربات مشاهده می کنید:


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار