شیرخانی گفت: اشتغال ناقص و شاغلین غیررسمی دلیل اصلی اختلاف نرخ بیکاری با بیکاری واقعی در استان ایلام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام در حاشیه نشست کارگروه اشتغال استان ایلام گفت: بیکاران واقعی استان بر اساس اعلام مرکز آمار کشور ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر بوده در حالیکه آمار واقعی آنان به گفته این دستگاه ۲۲ هزار و اعلام استاندار ۲۴ هزار نفر هستند.

او افزود: شاغلان غیررسمی و اشتغال ناقص در استان زیاد بوده و همین مسأله موجب تناقض آمار شده، زیرا شاخص مرکز آمار در تعریف شغل داشتن یک ساعت کار در هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: نرخ بیکاری استان طی چهار سال گذشته ۱۷.۲ درصد بود که اکنون به ۶.۳ رسیده و نمی‌توان ادعا کرد غیر واقعی است، زیرا آمار مرکز ایران به صورت سالیانه اعلام می‌کند به صورت فصلی یک آمار که از شاخص‌های جهانی تبعیت می‌کند اخذ می‌شود که با شاخص‌های کشور همخوانی ندارد.

شیرخانی اظهار داشت: وضعیت استان ایلام از استان‌های دیگر از نظر شرایط بیکاری بهتر است، اما بدون شک نرخ بیکاری استان بیش از آنچه که مرکز آمار اعلام می‌کند است.

او اضافه کرد: بدون شک مبنای آمارگیری بیکاری برای همه استان‌ها یکی است، اما ما افراد شبهه بیکار زیادی داریم که مرکز آمار آن‌ها را نمی‌بیند، اما مردم می‌بینند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از برش اشتغال دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: برنامه ریزی لازم صورت گرفته که این اشتغال‌ها ایجاد شود.

شیرخانی اظهار داشت: کمیته امداد ایلام با ۱۴ هزار شغل با کمک تسهیلات تبصره ۱۶ و سایر منابع داخلی خود از مهمترین دستگاه‌ها در زمینه ایجاد شغل است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.