نشست هم‌اندیشی منتخبین شورای عالی استان‌ها که مشهد میزبان آن است، به بررسی قوانین شورا‌ها و پیگیری عدم ارسال بودجه ۱۴۰۱ به شورای عالی استان‌ها می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد، موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برپایی نشست هم‌اندیشی منتخبین شورای عالی استان‌ها در مشهد به این دلیل برای ما اهمیت دارد که منتخبین نسبت به یکدیگر شناخت بیشتر پیدا کرده و می‌توانند با تعامل و گفتگو، در راستای اهداف شورای عالی استان‌ها که قانون به عهده آن‌ها گذاشته، راهبری نمایند.

او گفت: در تلاشیم به واسطه برپایی این نشست، اتفاق‌های خوبی برای حوزه مدیریت شهری و شورا‌های سراسر کشور ایجاد شود؛ پیرامون بودجه ۱۴۰۱ یک سری نقد‌ها وجود دارد که باید با پیگیری راهکار‌های جدید از طریق دولت و مجلس، نسبت به اصلاح موارد بودجه‌ای اقدام گردد. 


بیشتر بخوانید 


سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شرایط خوبی برای بودجه پیشنهادی امسال مدیریت شهری کلان شهر‌ها نمی‌بینیم، بایستی به طور حتم اصلاح و تغییراتی در این بودجه صورت بگیرد، تلاش ما این است که با همفکری میان منتخبین شورای عالی استان‌ها، راهکار جدیدی را پیش بینی نماییم.

حاجی بگلو گفت: شورای عالی استان‌ها پس از مجلس شورای اسلامی، وظیفه سنگینی به عهده داشته و تنها نهادی است که قانون گذار به آن اجازه داده به صورت مستقیم طرح به مجلس ارائه دهد؛ باید از این ظرفیت استفاده کرده و طرح‌هایی که با سیاست‌های اصل نظام همخوانی دارد را پیش بینی کنیم.

او گفت: در قانون به صراحت اعلام شده که دولت پیش از ارسال بودجه به مجلس، آن را با هدف بازنگری و اصلاح در اختیار شورای عالی استان‌ها بگذارد، ولی تاکنون این اتفاق صورت نپذیرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم با همراهی دولت و مجلس برای بودجه ۱۴۰۲ شاهد اتفاق‌های خوب در شورای عالی استان‌ها و شورا‌های سراسر کشور باشیم؛ قانون به شورای عالی استان‌ها این اجازه را داده که از قوانین به نحو احسن استفاده کند، ولی متاسفانه در اجرا ضعیف هستیم، بایستی دستگاه‌های اجرایی را ملزم به تملیک از قانون کنیم.

حاجی بگلو گفت: در این نشست که روز پنج شنبه هفته جاری در مشهد  برگزار می‌شود، قوانین شورای عالی استان‌ها بررسی و بودجه ۱۴۰۱ کشور که باید بر اساس قانون در اختیار این شورا می‌گرفت، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام// ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.