یوسفی گفت: با تخصیص ارز ترجیحی به کالا‌های اساسی، این کالا‌ها بین ۷۵ تا ۲۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یوسفی، نماینده مجلس گفت: از سال ۹۷  ارز جدیدی در بودجه به نام ارز ترجیحی تعریف شد که تا به الان در عملکرد ۹ ماهه حدود ۶۵ میلیارد دلار ذخایر ارزی کشور را دادیم که کالا‌های اساسی، موضوعات و معیشت مردم افزایش قیمت نداشته باشد تا به نوعی از تولید حمایت شود.

او ادامه داد: برخی از صاحب نظران در این زمینه می‌گویند که به دلیل توزیع نامتوازن و عدم دقت عملا برخی از این هزینه‌ها به دست دلالان رسیده است؛ ما جزو موافقان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم، ولی باید شرایطی گذاشته شود تا دولت شفاف سازی‌های لازم را برای مردم، صاحب نظران و هم نماینده‌های مجلس در این زمینه انجام دهد.  


بیشتر بخوانید


یوسفی گفت: با تخصیص ارز ترجیحی به کالا‌های اساسی قیمت این کالا‌ها بین ۷۵ تا ۲۴۰ درصد افزایش قیمت داشتند و برای کالا‌های غیر اساسی حداقل بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته ایم. اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی که مدیریتی در آن صورت نگرفت به کالا‌های اساسی اختصاص داده نمی‌شد، در این زمینه هم با افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ درصدی رو به رو می‌شدیم.

این نماینده مجلس گفت: برای اولین بار پیشنهاد داده شد تا حقوق گمرکی و عوارض گمرکی چه برای کالا‌های اساسی و چه غیر اساسی که در سال ۱۴۰۰ بناست حذف شود مبنای آن‌ها ارز آزاد باشد؛ زیرا، در حال حاضر هر کالایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود با قیمت آزاد به دست مصرف کننده می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار