معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای ۹۶ طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پژمان انصاری عضو هیات مدیره و معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس توسعه کیفی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: در این زمینه هم اکنون ۹۶ طرح عمرانی و زیرساختی با اعتباری افزون بر ۲۱۰۰ میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار دارد.

او با بیان اینکه طرح‌های عمرانی در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۶۴ طرح با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

انصاری افزود: پارسال نیز ۱۲۳ طرح با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریال اجرا و به پایان رسیده است.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، اجرای طرح‌های شبکه داخلی برق و روشنایی، توسعه گازرسانی و ایجاد شبکه‌های داخلی گاز، تأمین آب پایدار و اجرای شبکه‌های داخلی آب، توسعه شبکه مخابراتی، زیرسازی و آسفالت و نیز تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی را از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اعلام کرد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه ۶۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس در مرحله واگذاری قراردارد، بر اهتمام ویژه به‌منظور پیگیری و اجرای طرح‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید کرد و گفت: در این زمینه طرح‌های عمرانی و زیرساختی بر مبنای اولویت بندی انجام می‌شود.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های این استان حداقل یک شهرک صنعتی ایجادشده و زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در تمام مناطق فارس فراهم است.

انصاری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های قانونی در ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور و ماده ۸۱ قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) گفت:مهمترین عامل مشکلات زیرساختی تا ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، کاهش مستمر تخصیص اعتبارات عمرانی از یک دهه پیش تاکنون است.

او تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور و در راستای حمایت از استقرار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رقابت پذیری تولیدات صنعتی و معدنی به دولت اجازه داده می‌شود در قالب بودجه‌های سنواتی کمک‌های لازم را به شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی و غیردولتی به ویژه در امور تأمین راه، آب، برق، گاز و تلفن تا ورودی واحد‌های مستقر در این شهرک‌ها انجام دهد.

انصاری تصریح کرد:همچنین بر اساس ماده ـ ۸۱ قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند، نسبت به تأمین آب، برق، گاز و امکانات مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تا درب واحد‌های صنعتی و معدنی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و معدنی و منطقه ویژه اقتصادی اقدام کنند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی به این منظور پیش بینی کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار