هواشناسی پیش‌بینی کرد که از فردا تا پایان هفته با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، دریا مواج می‌شود و دمای هوا نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: از ظهر فردا (سه‌شنبه) با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان، سرعت وزش باد شمال غربی روی دریا به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و با تداوم وزش آن تا پایان هفته، سواحل استان در بیشتر ساعات مواج خواهد بود. در این مدت دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

هواشناسی پیش از این درباره تنش دمایی به کشاورزان هشدار داده و از آنان خواسته بود که مراقب محصولاتشان باشند.

بر اساس این گزارش، در ساعاتی از وقت امروز و فردا ضمن افزایش پوشش ابر در استان، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدو برق، بیشتر در نواحی شمالی و مرکزی استان، پیش بینی می‌شود.

بنا به اعلام هواشناسی، آسمان استان تا فردا، نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد خواهد بود و در برخی نقاط، به ویژه مناطق شمالی و مرکزی استان، بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


جهت وزش باد نیز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است که از فردا به‌تدریج در شمال خلیج فارس، جهت وزش باد شمال غربی و سرعت آن ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد شد.

ارتفاع موج دریا امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر است اما از فردا به‌تدریج در فراساحل شمالی به ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر می‌رسد.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۹ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۳۷، جزر دوم ساعت ۱۳:۰۳ و مد دوم ساعت ۲۰:۲۸ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.