ایلان ماسک در توئیتی اعلام کرد که به دولت فدرال آمریکا ۱۱ میلیارد دلار پرداخت می‌ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از forbes، ایلان ماسک در توئیتی به هواداران خود اعلام کرد که ملزم به پرداخت ۱۱ میلیارد دلار مالیات به دولت فدرال آمریکا است. پیش از این نیز فوربس تخمین زد که ماسک حداقل ۸ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۱ به این دولت بدهکار است.

گفته شده،  این میلیاردر حدود ۱۳ میلیارد دلار سهام خودش در تسلا را در سال جاری فروخت، زیرا ارزش بازار این سازنده خودرو‌های الکتریکی به بیش از ۱ تریلیون دلار رسیده بود. براساس فهرست میلیاردر‌های فوربس، ۲۴۴ میلیارد دلار میزان دارایی تخمینی ماسک تا روز دوشنبه است که او را در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان می‌کند. جف بزوس، بنیانگذار آمازون، با نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار پس از ماسک، در جایگاه دوم قرار دارد.

بدهی 11میلیارد دلاری ایلان ماسک

هفته گذشته در توئیتر، ایلان ماسک با الیزابت وارن سناتور آمریکایی به دلیل پرداخت ناکافی مالیات بحث کرد. در همین راستا  وارن خواستار تغییراتی در کد مالیاتی تقلبی این کشور شد تا اطمینان حاصل کند که  ایلان ماسک واقعاً مالیات می‌پردازد یا خیر. مدیرعامل تسلا بلافاصله پس از این توئیت به وارن گفت که بیشتر از هر آمریکایی دیگر  امسال مالیات می‌پردازد. بررسی دقیق پرداخت‌های مالیاتی ماسک به دنبال انتقاد مستمر وی از طرح دموکرات‌ها برای افزایش مالیات برای آمریکایی‌های ثروتمند صورت می‌گیرد.

طبق تحقیقات ProPublica که در ژوئن منتشر شد، ماسک در سال‌های اخیر مالیات بر درآمد کمی پرداخت کرده یا اصلاً مالیات پرداخت نکرده است. بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، این میلیاردر در مجموع ۴۵۵ میلیون دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرد، این در حالی بود که ثروت شخصی او بیش از ۱۳ میلیارد دلار افزایش یافت. حال باید دید آیا ماسک بدهی سال جاری خود را به دولت فدرال می‌پردازد یا خیر.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار