انتخاب متا به عنوان بدترین شرکت سال ۲۰۲۱

شرکت متا (فیسبوک سابق) در نظرسنجی که توسط Yahoo! Finance انجام شد، لقب بدترین شرکت سال ۲۰۲۱ را از سمت کاربران دریافت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از indiatoday؛ براساس نظرسنجی انجام شده توسط Yahoo! Finance که هر سال به دنبال معرفی بهترین و بدترین شرکت‌ها از سراسر جهان است، فیسبوک که اکنون با نام متا شناخته می‌شود، عنوان بدترین شرکت سال را از آن خود کرد. در این نظرسنجی که هزار و ۵۴۱ نفر شرکت کننده داشت، فیسبوک به عنوان بدترین شرکت سال، ۵۰ درصد بیشتر از شرکت دوم، غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا، رای آورد. از سوی دیگر، مایکروسافت به عنوان بهترین شرکت امسال شناخته شد.

کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، شکایت زیادی از فیسبوک داشتند که می‌توان به نگرانی‌هایی درباره سانسور، تاثیرات منفی اینستاگرام روی روان کاربران و عدم توجه به حریم خصوصی آن‌ها اشاره کرد.

شرکت‌های دیگری که در لیست بدترین شرکت‌های سال ۲۰۲۱ به چشم می‌خوردند، AT&T، نیکولا، شرکت سازنده کامیون‌های برقی و تسلا هستند. علت انتخاب تسلا به عنوان یکی از بدترین شرکت‌ها از سوی مردم؛ عرضه محصولات قبل از آماده شدن و مشکلات کاری در محیط این شرکت بوده است.

مارک زاکربرگ

مدتی است که گزارشاتی منفی درخصوص متا (فیسبوک سابق) و سرویس‌های زیرمجموعه آن منتشر می‌شود. این شرکت اکنون روی متاورس تمرکز کرده و مدتی پیش با هدف کار روی این فضا، نام خودش را به متا تغییر داد. دلیل دیگر فیسبوک برای این تغییر نام، بهبود احساسات و اعتماد کاربران نسبت به خودش بود، اما این کار هم نتوانست وضعیت این شرکت را بهبود بخشد.

در مقابل، اما مایکروسافت توانست عنوان بهترین شرکت سال ۲۰۲۱ را دریافت کند. ارزش بازار این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ۲ میلیارد رسید و ارزش سهامش نیز رشد بیش از ۵۳ درصدی را تجربه کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار