مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۴۰ درصد از ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در سن فرسودگی قرار دارند و برای نوسازی ناوگان به اعتبار نیاز داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در همایشی که به مناسبت هفته حمل‌ونقل و رانندگان در مشهد برگزار شد، گفت:  نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل جاده‌ای استان شامل اتوبوس، مینی‌بوس، سواری کرایه، وانت‌بار برون‌شهری و کامیون به ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ درمجموع هم‌اکنون ۴۰ درصد از ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در سن فرسودگی قرار دارند و برای نوسازی ناوگان با اولویت بخش حمل‌ونقل مسافر در یک دوره پنج‌ساله به این اعتبار نیاز است.

وی گفت: ۷۷ درصد اتوبوس‌ها، ۹۴ درصد مینی‌بوس‌ها، ۷۰ درصد سواری‌های کرایه، ۵۹ درصد کامیون‌ها، ۳۳ درصد کفی‌ها و ۱۵ درصد وانت‌بار‌های حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان در سن فرسودگی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال، ۱۶۵ دستگاه انواع وسایل نقلیه نو با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد چرخه حمل‌ونقل جاده‌ای استان شده است.

نصری گفت: وضعیت نامناسب کنونی راه‌ها و بزرگراه‌های استان نباید ادامه داشته باشد، زیرا هرسال که عملیات‌ترمیم این زیرساخت‌ها به تأخیر بیفتد، نگهداری آن‌ها پرهزینه‌تر خواهد شد.

او گفت: یک کیلومتر روکش آزادراه ۶ میلیارد تومان و ساخت یک کیلومتر راه روستایی چهار میلیارد تومان هزینه دارد، باوجود این هزینه‌ها باید از متکی بودن به بودجه دولت جدا شود و خود به‌عنوان یک سازمان درآمدزایی کنیم، استان‌ها باید درآمد‌های خود را به خزانه واریز و سپس برای مصارف مردم هزینه کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سالانه به حدود پنج هزار میلیارد تومان منابع برای رفع عقب‌ماندگی بودجه‌ای سال‌های گذشته و ترمیم جاده‌های استان نیاز است و پس از این که مشکلات کنونی را رفع کردیم همه‌ساله به سه هزار میلیارد تومان بودجه برای نگهداری صحیح و به‌موقع ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه استان نیاز داریم.

نصری گفت: در بخش حمل‌ونقل مسافر، اکنون در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد ۹۵ درصد فروش بلیت از طریق سامانه‌های فروش در خارج از پایانه انجام می‌شود و می‌توان گفت دلالی‌ها در این پایانه برطرف شده است و مسافران باحرمت، از خدمات پایانه استفاده می‌کنند که بعد از سال ۱۴۰۱ شیوه مدیریتی پایانه امام رضا (ع) در سراسر نقاط کشور اجرا می‌شود.

به نام رانندگان، به کام مدیران

ظریف عضو هیئت‌مدیره کانون انجمن صنفی رانندگان حمل‌ونقل کالای کشور هم در این مراسم گفت: این هیئت‌مدیره در قالب ۲۵۰ انجمن صنفی رانندگان، نماینده بیش از نیم میلیون راننده حمل بار کشور است؛ امروز سالگرد فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای تخلیه بار در کشور در سال ۶۱ است، بنابراین امروز بهتر است دیگر از مشکلات نگوییم و گلایه‌های مرسوم را نداشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز روز رانندگان است، اما متأسفانه در این مراسمی که برای رانندگان برپاشده، حتی از یک راننده هم برای صحبت دعوت نشده است.

عضو هیئت‌مدیره کانون انجمن صنفی رانندگان حمل‌ونقل کالای کشور خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: یک‌عمر شما به دنبال رفع مشکلات بودید و جوابی نگرفتید، حالا شما برای یک مدت کوتاه، کار را به خود رانندگان و ۲۵۰ انجمن صنفی آنان واگذار کنید تا ببینید چگونه و با کمترین هزینه مسائل سامان می‌گیرد.

ظریف گفت: همچنین به موضوع همیشگی کمبود لاستیک برای ناوگان جاده‌ای حمل‌ونقل کالا تاکید داریم، اگر سالانه به هر ناوگان سهمیه ۲ جفت لاستیک کامیون تعلق گیرد قیمت کنونی لاستیک و بازار نابسامان آن مهار می‌شود.

منبع: خراسان

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.