هشدار سطح زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان، باد و گرد و‌خاک، بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  محسن  حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  گفت: وزش باد به نسبت شدید از صبح سه شنبه ۳۰ آذر مناطق زاهدان، غرب میرجاوه، شمال بزمان، تفتان و خاش را تا بعدازظهر روز چهارشنبه، اول دی ماه دربر خواهد گرفت.

محسن  حیدری گفت: با توجه به خیزش گرد و خاک و کاهش دید در جاده‌های ایرانشهر- بم و نصرت آباد - بم، توصیه می‌شود از تردد‌های غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی غرب استان پرهیز شود.

وی گفت: هموطنان از پوشش گلخانه‌ها و استحکام بنا‌ها و سازه‌های در حال ساخت غافل نشوند و از ایستادن در نزدیکی تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی خودداری کنند.

همچنین بنا به اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، وزش باد‌های به نسبت شدید تا شدید از سمت غرب از بعدازظهر سه شنبه ۳۰ آذرماه دریای عمان و مناطق ساحلی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این سامانه که موجب افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ متر و مواج شدن دریا می‌شود، تا اواخر وقت شنبه ۴ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و شاهد اختلال در فعالیت‌های دریایی خواهیم بود.

توصیه شده صیادان از تردد‌های دریایی در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خودداری کنند و افراد از شنا کردن در سواحل به شدت بپرهیزند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار