جشنواره منطقه‌ای فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی، با حضور هنرمندان و شاعران کشوری در بیرجند برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیمیان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور امروز در سومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی که به صورت مجازی و ویدئو کنفرانسی به همت جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد گفت: تاریخ، فرهنگ، معماری، مفاخر و برجستگان یک منطقه از مولفه‌ها و شاخصه‌های مهم فرهنگی یک منطقه به شمار می‌آیند.

او گفت: برگزاری رویداد‌های فرهنگی در کشف گنج‌های پنهان هر منطقه بسیار تاثیرگذار است، چه بسا فرهیختگانی که در یک منطقه سال‌ها قبل زیسته‌اند و اکنون آثارشان به فراموشی سپرده شده است.

رحیمیان گفت: منطقه‌ای که امروز به خراسان جنوبی موسوم است نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ وجود مفاخر و برجستگان این منطقه که در عرصه‌های مختلف در این منطقه زیسته‌اند گواه این برجستگی فرهنگی است.

۲۴۶ اثر در بخش اصلی و آزاد و ۳۷ اثر در بخش جانبی به جشنواره منطقه‌ای فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی ارسال شد که امروز از ۶ اثر به انتخاب هیئت داوران تقدیر شد.

خراسان جنوبی با نشان فرهنگی ابن حسام شناخته شود

صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جشنواره گفت: نشان‌های فرهنگی به مراتب آورده‌ای ارزشمندتر از نشان‌های اقتصادی فراهم می‌کنند، چه خوب است که خراسان جنوبی را، چون شیراز که با نام حافظ و سعدی می‌شناسند با نام ابن حسام خوسفی بشناسند.

مرادی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت: هر چند کیفیت و کمیت آثار دریافتی از حد قابل قبولی برخوردار است، ولی ظرفیت‌های انسان خصوصا در عرصه شعر آیینی بسیار فراتر از حدی است که در این دوره انتظار می‌رفت.

او گفت: جایگاه والای معنوی ابن حسام خوسفی ایجاب می‌کند تا در دوره‌های بعدی، جشنواره از حالت منطقه‌ای خارج و در سطح کشور اعلام موجودیت کند تا زمینه معرفی بیشتر سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی این خطه از کشور در عرصه ملی فراهم شود.

مرادی گفت: در این جشنواره در بخش آزاد، حسن خلجی رتبه دوم مشترک از زنجان، مجتبی خرسندی رتبه دوم مشترک از لرستان، پروین نخعی نژاد از خراسان جنوبی رتبه سوم مشترک و حسن مهدی آبادی از خراسان جنوبی رتبه سوم را کسب کردند.

مجتبی ندایی نیز برگزیده بخش دانشجویی از مشهد مقدس و در بخش جنبی آرش پورعلیزاده از استان گیلان تواستند حائز رتبه‌های برتر شوند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.