مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارندگی‌ها از فردا (۲۹ آذر) در کرمانشاه از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فیروز دولتشاهی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود ۷۵ میلی‌متر در سطح استان کرمانشاه بارندگی داشته ایم، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۶ درصد کمتر شده است.

او میزان بارش این مدت در شهر کرمانشاه را نیز ۷۲ میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: در کرمانشاه نیز نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۲ درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: بیشترین بارندگی سال زراعی جاری استان از ثلاث باباجانی به میزان ۱۵۲ میلی‌متر بوده و با این وجود بارش‌های این شهرستان اگرچه در اندازه بلندمدت است، اما از سال گذشته ۱۴ درصد کمتر بوده است.

دولتشاهی تاکید کرد: سومار هم با ۳۱ میلی‌متر کمترین بارندگی سال زراعی جاری را داشته که نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد و نسبت به بلندمدت ۶۳ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

او همچنین از شروع مجدد بارش‌های استان از فردا (۲۹ آذر) خبر داد و اظهار داشت: موج دوم سامانه بارشی از اواسط فردا تا صبح سه‌شنبه کرمانشاه را دربر می‌گیرد و عمده فعالیت آن نیز در نواحی شرقی و شمالی استان است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه درباره احتمال آبگرفتگی معابر و بروز تگرگ در نقاطی که فعالیت این سامانه بیشتر است، هشدار داد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.