رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: گروه سنی جوانان با ۷۰ درصد کمترین مشارکت را در واکسیناسیون عمومی کرونا در این شهرستان داشته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان و درمان شهرستان دشتستان گفت: گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال این شهرستان ۴۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصد آن‌ها واکسن کرونا زده‌اند که کمترین میزان در مقایسه با سایر گروه‌های سنی است.

او افزود: این گروه سنی بیشتر در مشاغل آزاد مشغول به کار هستند و وابسته به نهاد خاصی نیستند که بتوان از طریق اعمال قانون و اجرای دستورالعمل‌های واکسیناسیون کرونا آن‌ها را به تزریق واکسن مجبور کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که باعث شده تعدادی از این گروه هنوز برای دریافت واکسن اقدامی نکنند، این است که به اشتباه فکر می‌کنند به علت جوان بودن به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و نیازی به واکسیناسیون ندارد؛ درصورتی‌که در خیز پنجم، شاهد بستری و فوت افرادی در این گروه سنی بودیم.

خویش‌دوست افزود: با اجرایی شدن طرح مدیریت هوشمند کرونا، نهاد‌های دولتی و اصناف به‌صورت جدی طبق دستورالعمل‌های ارسالی این طرح باید برای شناسایی و ترغیب افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند، اقدام کنند.

به گفته او، گروه سنی سالمندان (۶۰ سال به بالا) با ۹۵ درصد بالاترین درصد دریافت واکسن کرونا در شهرستان را دارا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: ۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی در شهر برازجان، ۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت و ۶۳ خانه بهداشت با داشتن تنوع واکسن کرونا (برکت، سینوفارم، استرازنکا، اسپوتنیک، پاستوکووک پلاس) صبح و بعدازظهر آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.