وزیر نیرو در پی بارش‌های ۲ روزه در خوزستان، در تماس تلفنی با مدیرعامل آبفای خوزستان بر آمادگی تمام امکانات آبفا برای دفع آبگرفتگی احتمالی تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در پی بارش‌های ۲ روزه در خوزستان، امروز  در تماس تلفنی با مدیرعامل آبفا خوزستان، با تشکر از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آبگرفتگی در معابر استان، بر آمادگی تمام امکانات آبفا برای دفع آبگرفتگی احتمالی تاکید کرد.

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان در این خصوص گفت: وزیر نیرو در این تماس تلفنی ضمن بررسی آخرین وضعیت استان و اهواز در بارش‌های اخیر، بر استفاده از همه امکانات و استعداد شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای به حداقل رسیدن آب گرفتگی معابر در اهواز و دیگر شهر‌های استان تاکید کرد.

او  ادامه داد: در این تماس ضمن ارایه گزارشی از وضعیت بارندگی و معابر شهر‌های مختلف خوزستان، از اقدام صورت گرفته تشکر کرد.

کرمی نژاد اضافه کرد: هم اکنون شرایط در خوزستان در وضعیت عادی قرار دارد و  مواردی از آبگرفتگی در برخی مناطق استان گزارش شده که جزیی بوده و با اقدام سریع تیم‌های عملیاتی مشکل این نقاط رفع و شرایط به حالت عادی برگشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود:  اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در ۱۲۶ جبهه عملیاتی انجام شده و  در پنج ماه گذشته اقدامات گسترده‌ای برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز انجام شده است که بارندگی‌های اخیر، موثر بودن این اقدام‌ها را نشان داد.

همچنین به دلیل اهمیت موضوع، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور صبح امروز به منظور بررسی وضعیت معابر اهواز، با حضور در این شهر با بازدید از معابر شهری از تعدادی از ایستگاه‌های پمپاژ اهواز نیز دیدن کرد.

تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.

بارش باران که از جمعه شب در بسیاری از نقاط خوزستان آغاز شده و طبق پیش بینی هواشناسی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.