به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، وحید میرمحمدی، رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل از فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل کالا اعم از کالاهای عمومی و سیمان در استان اردبیل خبر داد و گفت: در ۸ ماهه اول سالجاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن حمل بار از استان انجام شده است.
او عمده کالاهای حمل شده به استانها و شهرستانها را سیمان، سیب زمینی و گازوئیل عنوان کرد و گفت: حمل و نقل کالاهای یاد شده توسط ۷ هزار و ۷۲۷ ناوگان باری با فعالیت ۱۱ هزار و ۵۰۰ راننده انجام شده است.
رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل در خصوص نحوه رسیدگی به تخلفات این حوزه نیز بیان کرد: کمیسیونهای ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ جهت رسیدگی به تخلفات حمل و نقلی رانندگان، شرکتها و ناوگان حمل و نقل تشکیل شده که از آغاز سال تاکنون ۳۹ مورد رای در راستای رسیدگی به تخلفات رانندگان و ۲۰ مورد نیز در حوزه تخلفات شرکتها در قالب کمیسیون ماده ۱۲ و ۸ مورد رای نیز در حوزه رسیدگی به تخلفات ناوگان صادر شده است.
میرمحمدی ادامه داد: عمدهترین تخلفات در این حوزه شامل حمل بار بدون بارنامه میباشد که این امر باید توسط پلیس راه در جادههای مواصلاتی استان کنترل و جهت اعمال قانون به اداره کل راهداری معرفی شوند.
او از فعالیت ۵ مرکز طبکار در استان خبر داد و گفت: ۳ مرکز در اردبیل، یک مرکز در پارس آباد و یک مرکز در مشگین شهر در راستای صدور کارت سلامت برای رانندگان فعالیت دارند که در ۸ ماهه اول سالجاری به ۹ هزار پرونده پزشکی رانندگان رسیدگی شده است.
رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل حمل کالا بدون بارنامه را تخلف قلمداد کرد و گفت: حمل بار توسط اعلام بار در شهرستان اردبیل انجام میشود که رانندگان موظف هستند با وسایل نقلیه به شهرک حمل بار مراجعه کنند و پس از دریافت قبض نوبت به صورت قانونی اقدام به حمل بار نمایند که در این صورت توزیع عادلانه بار نیز در استان انجام میشود.
میرمحمدی بیان کرد: اکیپی متشکل از نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالا و نماینده پلیس راه به صورت روزانه و مستمر در محل پاسگاههای پلیس راه بر نحوه حمل بار نظارت دارند و با رانندگان متخلف و بدون بارنامه برخوردهای لازم را انجام میدهند.
او از آمادگی سامانه ۱۴۱ برای دریافت گزارشات و شکایات مردمی در حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای خبر داد و گفت: در ۸ ماهه اول سال به ۲۷۲ مورد شکایت در خصوص حمل کالا که از طریق این سامانه گزارش شده بود رسیدگی شده است؛ خوشبختانه اداره کل راهداری اردبیل در خصوص رسیدگی به شکایات عملکرد مثبتی و مطلوبی داشته به طوریکه این اداره کل در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول کشوری در رسیدگی به شکایات شد.
انتهای پیام/ح