مالواجرد گفت: مجری و ناظر اجرای ضوابط و مقررات ساخت بناهای بلندمرتبه در محدوده شهر تهران، شهرداری تهران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرزانه صادق مالواجرد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح جامع شهر تهران که مصوبه سال ۸۶ شورای عالی شهرسازی و معماری است، ضابطه‌ای وجود داشت که بنا‌های ۱۲ طبقه و بیشتر باید طبق ضوابط ویژه که برای بلند مرتبه سازی نوشته می‌شود، تنظیم و آن ضوابط مصوبه شورای عالی شود. بر این اساس مکان یابی و ساخت ساختمان‌های بالاتر از ۱۲ طبقه در شهر تهران شکل می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


او گفت: طبق بررسی‌ها تا سال ۹۳ هیچگونه ضابطه عام و اختصاصی به دبیرخانه شورای عالی ارائه نشده بود. در حالی که شاهد ساختمان‌های ۱۲ طبقه در جای جای شهر تهران هستیم، یعنی بدون تنظیم این ضابطه بلندمرتبه سازی از سال ۸۴ تا ۹۴ بیش از ۴۰۰ ساختمان بلندتر از ۱۲ طبقه در کمیسیون‌های ماده ۵۶ تصویب شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شورای عالی در سال ۹۳ به این موضوع وارد شد و از شهرداری تهران خواست که این ضوابط را به شورای عالی ارائه دهد، ولی ضابطه‌ای ارائه نشد و در سال ۹۴ شورای عالی شهرسازی و معماری، هر گونه ساخت و ساز ساختمان بلندتر از ۱۲ طبقه را ممنوع کرد و این موضوع بلندمرتبه را موکول به تهیه ضوابط ویژه بلندمرتبه سازی کرد.

صادق مالواجرد گفت: مهم‌ترین موارد شورای عالی شهرسازی این است که بلند مرتبه صرفا به پهنه‌ها و محور‌هایی که بلندمرتبه سازی بتواند شکل بگیرد، موکول شود.

او گفت: در این راستا به تشخیص دستگاه‌های مختلف در خصوص ساخت بنا‌های بلندمرتبه مصوب شد، اینکه در باغ، گسل، فرونشست و محدودیت تاریخی ممنوعیت ساخت بنا بلندمرتبه ابلاغ شد. البته بلند مرتبه سازی صرفا تغییر در الگوی ساخت است و در تمام پهنه‌ها یک میزان از ساخت و ساز تا سقف تراکمی مصوبات قبلی امکان پذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار