مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ابلاغی وزارتخانه در خصوص کشت گندم در مزارع دیم و آبی برای سال زراعی جاری بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، تورج بنیادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال کشت ۱۵۵ هزار هکتار گندم در مزارع آبی و دیم به استان قزوین ابلاغ شده بود که از این مقدار ۴۸ هزار هکتار مربوط به مزارع آبی و ۱۰۷ هزار هکتار نیز به مزارع دیم اختصاص داشت.

وی از گندم به عنوان مهمترین محصول کشاورزی که تامین امنیت غذایی جوامع به آن وابسته است یاد کرد و اظهار داشت: در سال زراعی جاری شاهد کشت گندم در سطح ۴۸ هزار و ۵۶۵ هکتار از مزارع استان بودیم که نشانگر تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه ابلاغی در این بخش بوده است.

این مسوول گفت: همچنین تاکنون ۱۱۰ هزار و ۳۵۲ هکتار گندم در مزارع دیم استان قزوین کشت شده و در این بخش نیز تحقق برنامه بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: با توجه به بارندگی های خوب پاییزی انتظار می رود کشت گندم در اراضی دیم استان همچنان ادامه داشته باشد.

بنیادی یادآور شد: تاکنون میزان کشت گندم در مزارع آبی استان قزوین یک درصد و در مزارع دیم نیز سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این میزان ۷۵ هزار هکتار باغ میوه و سایر زمین های زراعی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار