وزیر خارجه و امور مهاجران تشکیلات خودگردان فلسطین از رای سازمان ملل به قطعنامه حاکمیت همیشگی ملت فلسطین بر سرزمین‌های اشغالی استقبال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، ریاض المالکی، وزیر خارجه و امور مهاجران تشکیلات خودگردان فلسطین از رای مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه حاکمیت همیشگی ملت فلسطین بر سرزمین‌های اشغالی از جمله شرق قدس و نیز ساکنان عرب جولان اشغالی سوریه بر منابع طبیعی خود استقبال کرد.

المالکی روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی بر خاک کشور فلسطین یا هیچ یک از شهر‌های تحت اشغال آن حاکمیت ندارند و رای به این قطعنامه بر حق ملت ما و حاکمیت آن بر منابع طبیعی خود از جمله زمین، آب و منابع انرژی مهر تایید می‌زند.

المالکی از اسرائیل به عنوان قدرتی که بر پایه اشغالگری استوار شده است، خواست از بهره برداری از منابع طبیعی سرزمین اشغالی فلسطین از جمله شرق قدس یا هدر دادن این منابع یا منجر شدن به از دست رفتن یا اتمام آن‌ها و تهدید این منابع دست بکشد.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست حتما برای ملزم کردن اشغالگران به اجرای قطعنامه‌های بین المللی، تضمین آزادی استفاده ملت فلسطین از منابع طبیعی خود، حق آنان در تقاضای غرامت به علت بهره برداری از منابع طبیعی، هدر دادن، از دست رفتن، اتمام یا تهدید آن‌ها به هر شکل، مقابله با همه نوع بهره برداری، تخلف و سرقت منابع طبیعی ما و لزوم محاسبه هزینه اشغالگری غیرقانونی و تاثیر مخرب آن بر توسعه و توسعه پایدار ملت فلسطین اقدام کند.

المالکی از کشور‌هایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، تشکر کرد و از کشور‌هایی که به آن رای منفی یا ممتنع دادند خواست در موضع خود تجدید نظر کنند و بند‌های قطعنامه‌های بین المللی را درخصوص تضمین حق ثابت ملت ما در بهره مندی از سرزمین خود مدنظر قرار دهند.

هشدار اتحادیه عرب درباره تاثیر خطرناک حملات شهرک نشینان صهیونیست

در همین حال، سعید ابوعلی، معاون امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری از کشور‌های جهان خواست: رژیم اشغالگر اسرائیل را به سبب ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین دادگاهی کنند؛ زیرا این رژیم قانون را زیرپا می‌گذارد و برای اصول درج شده در قانون، قطعنامه‌های بین المللی و منشور سازمان ملل هیچ گونه ارزشی قائل نیست.

وی گفت: این اقدامات تروریستی هر روز با تشویق و حمایت رژیم اشغالگر اسرائیل بیشتر می‌شود. حملات بی وقفه به ملت بی سلاح بزرگترین سند دخالت این رژیم در تروریسم رسمی و سازمان یافته است.

ابوعلی از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست حتما حمایت بین المللی فوری را از ملت فلسطین تامین کنند؛ زیرا هر روز در سایه سکوت شک برانگیز مورد حمله و تعرض قرار می‌گیرد. ابوعلی همچنین از جامعه جهانی وسازمان ملل خواست مقامات اشغالگر را به اجرای قطعنامه‌های بین المللی ملزم کنند تا فلسطینیان بتوانند کشور مستقل خود را در مرز‌های چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی شرق قدس تشکیل دهند.  او همچنین درباره تاثیر خطرناک این حملات بر اوضاع میدان‌های جنگ و سراسر منطقه هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار