دبیر هیئت کشتی خراسان رضوی گفت: سه کشتی‌گیر آلیش خراسان رضوی همراه با تیم‌های ملی مردان و زنان کشور برای حضور در رقابت‌های جام بین‌المللی ارکینبایف به قرقیزستان اعزام شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خسرو علیزاده دبیر هیئت کشتی خراسان رضوی گفت: سه کشتی‌گیر آلیش از خراسان رضوی همراه با تیم‌های ملی مردان و زنان کشور برای حضور در رقابت‌های جام بین‌المللی ارکینبایف به قرقیزستان اعزام شدند.

وی گفت: حبیب الله ترابی در وزن ۸۰ کیلوگرم و ابوذر جعفری در وزن به علاوه ۱۰۰ کیلوگرم در کشتی مردان و محدثه حسینی در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آلیش زنان به میدان خواهند رفت و مسابقات کشتی آلیش قرقیزستان روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذر ماه برگزار می‌‍شود.

دبیر هیئت کشتی خراسان رضوی گفت: سرمربیگری تیم ملی کشتی آلیش زنان کشور هم بر عهده آنا براتی از خراسان رضوی است.

علیزاده گفت:کشتی آلیش که کشتی با شال هم به آن گفته می‌شود از سال‌های بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشور‌هایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان برگزار می‌شده است و در ایران هم در مناطقی از جمله خراسان، گلستان و مازندران سابقه دارد.

گفتنی است؛ فعالیت‌های بین‌المللی این رشته ورزشی از سال ۱۹۹۰ آغاز شده و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین متحدالشکل در قرقیزستان در بخش مردان و زنان برگزار شد.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.