سازمان جهانی بهداشت بعد از واریانت‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا، پنجمین واریانت کرونا را با نام امیکرون در لیست واریانت‌های نگران‌کننده قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با هر عفونت جدید کرونا، ویروس‌های کوچک Sars-CoV-۲ میلیون‌ها تا میلیارد‌ها بار تکثیر می‌شوند. در طول این فرآیند‌های تکثیر، خطا‌های کوچک بار‌ها و بار‌ها رخ می‌دهد. برخی از این خطا‌ها به ویروس‌ها مزیتی می‌دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد، بهتر پخش شوند و در نهایت پاتوژن در طول همه گیری، به رشد خود ادامه می‌دهد.

این تکامل طبیعی ویروس، دانشمندان را شگفت زده نکرد. آن‌ها تصور می‌کنند تا زمانی که تعداد عفونت‌های جدید در سراسر جهان به میزان زیادی کاهش پیدا نکند، جهش‌های بیشتری وجود خواهد داشت.

نوع به اصطلاح وحشی این ویروس که برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین از فردی به فرد دیگر منتقل شد، اکنون به سختی نقش ایفا می‌کند. کارشناسان در روز‌های ابتدایی شناسایی امیکرون اعلام کردند این واریانت دارای تعداد زیادی جهش است که برخی از آن‌ها نگران‌کننده هستند.

دلتا کرونا

 از بهار ۲۰۲۱، نوع به اصطلاح دلتا کانون توجه بین المللی بوده است. این نوع ویروس کرونا، اولین بار در هند شناسایی شد و تا پایان سال ۲۰۲۱ خود را به عنوان نسخه غالب در سراسر جهان تثبیت کرده بود. به نظر می‌رسد که این ویروس به دلیل بار‌های ویروسی عظیمی که می‌تواند ایجاد کند، قادر است تا حدودی از واکسیناسیون اجتناب کند.

دلتا نیز پیشرفت‌های بیشتری در پروتئین اسپایک خود دارد که به آن اجازه می‌دهد سریع‌تر و محکم‌تر به سلول‌های انسانی بچسبد و اطلاعات ژنتیکی خود را مانند منجنیق به درون سلول‌ها پرتاب کند.  به نظر می‌رسد دلتا می‌تواند سلول‌های آلوده را مستقیماً با سلول‌های همسایه متصل کند.  

علائم سویه امیکرون

امیکرون

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر امیکرون را پنجمین نوع نگران کننده اعلام کرد. محققان با کمک آزمایش‌های مختلف در تلاشند تا دریابند این جهش جدید چقدر مسری است، افراد چقدر به آن مبتلا می‌شوند و اثربخشی واکسن‌ها در برابر این نوع ویروس چقدر است.

با این حال مشخص است که ژنوم امیکرون با نوع اصلی Sars-CoV-۲ متفاوت است. در میان تغییرات، جهش‌های متعددی وجود دارد که قبلاً در آلفا، بتا، گاما و دلتا رخ داده است؛ بنابراین شواهدی وجود دارد که امیکرون می‌تواند بسیار مسری باشد و همچنین تا حدی آنتی بادی‌های تولید شده توسط عفونت یا واکسیناسیون را فریب دهد. پس باید فرض شود که عفونت مجدد یا پیشرفت واکسیناسیون ممکن است رخ دهد.

ویروس کرونا

تفاوت جهش‌های امیکرون با دلتا

از جمله نگرانی‌ها درباره این نوع ویروس کرونا وجود جهش‌های متعدد و متنوع است. بیش از ۳۰ جهش در پروتئین اسپایک امیکرون گزارش شده، تعدادی که بیش از دوبرابر جهش‌های واریانت دلتاست. بعضی از این جهش‌ها قدیمی هستند و در واریانت‌های قبلی مانند آلفا، بتا، گاما و دلتا شناسایی شده بودند و بعضی از آن‌ها جدید بوده و مربوط به پروتئین اسپایک نیستند.

هنوز اطلاعات دقیق درباره نوع اومیکرون ویروس کرونا اندک است و باید در انتظار بررسی و آزمایش بیشتر درباره این واریانت بود، اما این نوع از جهش‌ها در واریانت‌های قبلی، منجر به افزایش سرعت انتقال ویروس، عفونت‌زایی و فرار از سیستم ایمنی شده است. همچنین این جهش‌ها ممکن است باعث مقاومت بیشتر در برابر درمان با آنتی‌بادی مونوکلونال و مقاومت در برابر آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده می‌شود.

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی تاکید می‌کند با وجود اینکه امکان کشندگی امیکرون ممکن است پایین‌تر باشد اما رفتار این ویروس در کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

برای مثال افزایش شیوع امیکرون در انگلیس نشان می‌دهد سویه امیکرون بسیار سریعتر از سویه غالب قبلی یعنی دلتا شیوع پیدا کرده و محافظت واکسن در مقابل بیماری علامت‌دار کمتر است. به همین دلیل تزریق نوبت یادآور کرونا در انگلیس سرعت بیشتری پیدا کرده است.

در نمودار زیر تفاوت سرعت شیوع سویه‌ اُمیکرون در مقایسه با سویه‌ دلتا در بررسی میزان همه‌گیری کرونا در انگلیس را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
یکی از کانونای شیوع کرونا خود بیمارستانان دیروز مریضی شدید گرفتم رفته بودم میلاد غلغله بود ولی همه در و پنجره ها رو هم تقریبا کیپ تا کیپ بسته بودن و خبری از تعویض هوا نبود
صد رحمت به مترو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
نمیدونم چرا این همه که می گن واکسن بزنید پس چرا فایده ای نداره؟
راه حل درمان بهتر کرونا همین تقویت سیستم ایمنی الان ما اگر واکسن هم بزنی با لا خره می گیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بنظر من همش سیاسته واس سود بیشتر و فروش وسایل بهداشتی و بیمارستانها همش کلکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
وقتشه که به طب سنتی و اسلامی رو بیاریم، باور کنید خطای اونها از پزشکی که مافیا و تجاری شده ، کمتره

غذای سلام بخوریم تا سیستم ایمنی مون تقویت بشه

حالا اینا هر روز یه ویروس جدید می فرستند ، راهش تقویت سیستم ایمنی هست، در طب راه های تجربه شده خوبی داره

و در درمان هم تا حالا خییییییلی موفق تر از پزشکان بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کسانی که میگین این واکسن ها همش الکیه،پس چرا تاثیر نداره؟ یه ذره برین راجع به ویروس تحقیق کنین بعدا نظر بدین
ویروس یه چیزی که همش داره رنگ عوض میکنه، داره جهش میکنه و تاثیراتش روی همه ی آدم ها هم یکی نیست،با توجه به بدن هرکس،علائمش ممکنه فرق کنه و چون یک چیز ثابت و دائم نیست در صورتی که واکسن برای یه نوع ویروس خاص ساخته میشه،پس وقتی ویروسی خیلی جهش بکنه،دیگه اون واکسن صد در صد روش عمل نمیکنه،پس یه دور دیگه باید واکسن زد که شبیه تر باشه به اون ویروس
مگه هرسال رو داروخونه ها نمینویسه واکسن آنفولانزا رسید؟ خوب اگه قرار بود واکسن برای همه انواع و وقت ها اثر کنه که نمی‌نوشتن دوباره واکسن رسید
بعدش هم که میگین بیل گیتس این مریضی رو ایجاد کرده بعد خودش واکسن داده،فرض کنیم درسته
ببخشید مگه فایزر زدین که اینجوری مثل اسپند رو آتیشین؟ هممون سینوفارم و برکت زدیم ته تهش آستارازنکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
از رو دم همه دارند حالتی شبیه آنفولزا میگیرند،مخصوصا بچه ها تب بدن درد استفراق اسهال سرفه ممتد،خاصیتشم اینه یکم حالشون رو به بهبودی میره ولی دوباره بدتر میشه تقریبا دوهفته ای آدم زمینگیر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
خواهش میکنم امتحانات روغیرحضوری کنید با جون ما بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من یه سوال خیلی مهم دارم اگه جواب رو کسی که متخصص هست جواب بده ممنون میشم
امیکرون با کیت تشخیص سریع قابل مشاهده هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
بنظرم از چند سال قبل میدونستن کرونا میاد روسای کشورها هماهنگ شدن اسمارو هم همون موقع تعین کردن ونوشتن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
تفاوتشون همانند تفاوت موتورسیکلت و پراید است هر دوشون راه رسیدن به خدا رو سهل و آسان می کنند . بازگشت همه بسوی خداست افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
یه مدت نبودی توی کامنتا دلمون تنگ شد
افتااااد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
تو خبر خوندم واکسن ها هیچ انتی بادی در مقابل امیکرون ضعیف تر از دلتا تولید نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
از وقتی مدارس باز شد بچه های من این دومین بار ک سخت مریض شدن الانم یک هفته حال کل خانواد مون بد دکترامیگن آنفولانزاس خیلی سخته تب وعفونت بدنمون دیگه تموم نمیشه نگران پسر ۵ سالمم ک یک هفته تب دار برامون دعا کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
شما به چه جراتی بچه هاتو فرستادی مدرسه اگه یک ذره عاطفه مادری داشتی اینکارو نمیکردی درس مهمتر یا سلامت بچه هات واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
من ازین وضع موجود ازپراید 190میلیونی خسته شدم امیکرون بیا منا بکش بیامنا دراغوش بگیرو ببر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
من از وقتی کرونا شروع شد بخاطر پولیپ بینی ماسک نمیزدم با ماسک نفس کشیدن سخت برام نزدیک یک ماهه پیش به اصرار خانواده رفتم در عرض یکماه دو دوز واکسن زدم و الان کرونا گرفتم و منزل قرنطیه ام دو سال بدون ماسک با همه هم در تماس بودم و مشکلی نداشتم خودم حس میکنم تاثیر این واکسن مسخره بود بدنم روبه شدت ضعیف کرد تا در عرض یکماه کرونا گرفتم شاید نباید واکسن رو میزدم نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
جناب وزیر محترم، به واکسن نزده ها میگویید اگه واکسن بزنی ایمنی میشی!؟ به کسی که یک دوز زده میگویید اگه دو دوز کامل بزنی ایمن میشی!؟ به کسی که دو دوز زده میگویید دوز سوم را بزنی دیگه ایمن میشی!؟ به کسی که دوز سوم را زده حتما خواهید گفت دوز چهارم را بزن و اعداد بینهایت اند......... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وجدانا اگر انواع واکسنها ایمنی ندارند راستش را بگویید تا ما هم بفهمیم. جلوی ضرر را هروقت بگیریم منفعت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
واقعا خودتون عقل ندارید که حتما اونا باید بیان بگن اونا به فکر جیب خودشونن که از بهداشت جهانی پول بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
چرا از واکسن میترسید ،اگه بزنیم‌ هم میمیریم اگه نزنیم هم میمیریم
گیرم ۸۶ میلیون و خورده ای واکسن زدن و همشون مردن، و شمایی که واکسن نزدی هیچی نشد برات ،تنهایی میخوای چیکار کنی ؟
برا من این سوال است از همخ دوستان!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
زندگی میکنم دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
این دکترها از اول کرونا تابحال تمام انواع علایم را به عنوان علامت کرونا اعلام کرده اند، اول تکلیفتان با خودتان را مشخص کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
من که میگم همه ش بازی سیاسی هس
تا از اون طرف قضیه مذاکرات به جایی برخورد میکنه ،یه ویروس شیطون ،سرو کله نامبارکش پیدا میشه
تو رو خدا ولمون کنید ....‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
تجمع فقط دور همی ومراکز اموزشیه؟ پس زیارت و مصلی ها ودرمانگاهها چی؟ باید ماسک به تعداد کافی در اختیار مردم بذارن و اونابی که ماسک نمی زنن جریمه بشن؛ رفتن به زیارتهای شلوغ هم با ثبت نام قبلی وتعداد محدود باشه
Iran (Islamic Republic of)
ساغر
۰۷:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
عزیزمن بخدا با ماسک خیلی سخته نفس کشیدن خیلی ها مشکلات تنفسی دارن و به همین دلیل ماسک هم که میزنن بدتر میشن پس چه بهتره تعطیلی بدن که مردم مجبور بشن بمونن خونه الان اگر یکی هم بخواد مدرسه نره میان ترم که صفر و غیبت های مکرری که روی انضباط تاثیر بسزایی داره و صفر های رندومی که توی کارنامه ترم اول قرار میدن برای شخص مورد نظر
خوب این خیلی بده
شاید یکی واقعا بره مریض بشه
تو کلاس ما کلا از اولش 40 نفر بودیم الان هرروز یکی مون مریض میشه و مجبوره بیاد سرکلاس
وقتی اونا بیان ماهم مریض میشیم دیگه
من از 15آبان تا الان بیشتر از 10 بار مریض شدم
خیلی بده معلما هم که اصلا اصلا رعایت نمیکنن
معلم زیست ما حالا خوبه باز تحصیل کرده است اونم از این مبحث باز بعد سه روز از گذشت کروناش اومده بود مدرسه
خوب این ظلم نیست!!!!!!!
این ظلم نیست که از همون روز من یکی دوهفته رو به مرگ بودم
ظلمه واقعا ظلمه
مگه ما دوست نداریم بریم مدرسه
عاشق مدرسه ایم ولی از جون خودمونو خانواده هامون که سیر نشدیم
شاید من بگیرم به من هیچی نشه اما اگه بدم به بقیه شاید یچیز بشه
اون موقع خودتون یکلحظه فکر کنید چیکار میکردید !!!
منکه دنیارو ویران میکردم
چون وقتی که باید تعطیل بشه نمیشه
وامیستن شیوع که میکنه اوجش که می رسه تعطیلی میدن بابا 40،50نفری میشینیم تو کلاس 10 متری
قباحت داره
یذره دل رحم باشید
ما آدمیم
خانواده داریم
استرس داریم
درسا که سخته استرس مدرسه رفتنو امیکرون و ......هم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اول از همه مدارس بایدتعطیل بشن بچه های ما نمیتونن خوب از خودشون مراقبت وپروتکل ها را رعایت کنن من بچه م را باترس به مدرسه میفرستم معلمها درس نمیدن تو مجازی درس میدن دیگه نمیدنم چرا باید بیان مدرسه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
عزیزم خود شما مقصری که سلامتی بچه تو به خطر میندازی برای درسی که تو این مملکت هیچ فایده ای نداره حالا او بچه بیچاره یه سال دیرتر ریس جمهور بشه اتفاقی نمیفته
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۸:۰۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
واکسن زدیم و کرونا گرفتیم همش چرته واکسن نزدید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
ظاهرا یا باید صبر کنیم تا یا حروف الفبای یونانی تموم بشه یا جونمون!
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۲:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
واسه مردم فقط ترسه و کرونا هراسی، واسه جامعه عریض و طویل پزشکان ، پوله و پوله و پول. از اونا ترسوندن و از مردم هزینه کردن.باقیش توهمه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
تا دیر نشده باید مدارس تعطیل بشه چون یکی از کانوهای انتقال بیماری مدارس هستن چیزی که در ابتدای کرونا دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
Mg
۱۲:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
تابستون قطع شدن برق زمستونا ابگرفتگی خیابونها دراثربارندگی ونوع جدید ویروس کرونا!!!
عزیزان برید مستنددستبرد تماشا کنید بعد متوجه میشید که ویروس کرونا چطوری واز کجا وبدستور چه کسانی برای کنترل جمعیت دنیا ساخته شده
اقای بیل گیتس یکی از سرمایه گذاران ساخت این ویروسه
واکسنهایی که تولید شدن در نهایت طی ۳الی۴سال کسانی تزریق کردن خواهد کشت.
Iran (Islamic Republic of)
MH
۱۶:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اینارو از کجات در میاری؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۴۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
دقیقا درسته و اینکه چه کسانی وارد کشور ما میشن وبیماری رو میارن ،فیلم شیوع ایرانی هستش اونم ببینید گلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اگه قراره واکسن اجباری بشه فرزندانمون رو به مدرسه نمیفرستیم......واکسن زوری تعطیل
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۰:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اگر واکسن نمیزنی پس باید بشینی تو خونه
Iran (Islamic Republic of)
به فرزاد
۱۱:۲۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
جناب فرزادپس چرا از واکسن نزده ها میترسید ؟
در بحث انتقال هم چه واکسن زده و چه نزده هر ۲ میتونن ناقل باشن .
Iran (Islamic Republic of)
به ناشناس احمق
۱۱:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
کسایی که واکسن نمیزنن باعث تولید واریانت جدید و پیشرفته تر با سرایت بالا می شوند که نه تنها بیماری مهار و از بین نمیره بلکه حتی عمل کسایی رو هم که واکسن زدن رو تا حدودی بی اثر میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۴:۱۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
این همه رعایت و پروتکل و الکل و واکسن و.... الکی بوده. ولی جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است. لطفا بیاید کمی فکر کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اومیکرون بکشه بهتر از این که گرونی و مسولین آدم از پا دربیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
عجب
بعد مدارس چرا بازه؟
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
سلام از مجلس شورای اسلامی میخواهیم فکری به حال اشتغال چندمیلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار لیسانس و فوق لیسانس،سربازی رفته،عضو خانواده ایثارگر،بسیجی و ... بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
مدارس مجازی کنید مخصوصا بچه های زیر دوازده سال واکسن نزدند چرا مدارس برای این ها که واکسن نزدند اجباری کردید چرا اولیا حق ندارند برای جان بچه شان تصمیم بگیرند اجبار کردید که خدایی نکرده از دستشان بدهیم یا کرونا بگیرند بعد می گویید جمعیت کشورمان پیر
Iran (Islamic Republic of)
ساغر
۱۰:۰۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
هیشکی رعایت نمیکنه یکی از معلم های من کرونا گرفته بود سه روز نیومد بعد سه روز اومد مدرسه گفت ببخشید کرونا گرفته بودم نیومدم من الان ازون موقع تا الان حالم بلکل خرابه مارو هم مریض کرده وقتی معلم هاهم رعایت نمیکنن دیگه چه برسه به بچه های زیر دوازده سال
واقعا شرایط سختی هست
از زنگای تفریح و روزهای امتحان که دیگه نگم براتون
Iran (Islamic Republic of)
ساغر
۰۰:۱۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
من که دبیرستانی ام دارم خودمو می کشم میگم هیشکی رعایت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
عزیزم شما مسئول حمایت از اون بچه هستی هیچ کس نمیتونه شمارو مجبور کنه بچه تو بفرستی مدرسه جون بچه مهمتر از درس بی فایده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
مردم ایران کم بدبختی دارن هرروزیه ویروس جدیدمیادسراغشون کشورهای دیگه تنهامشکلشون ویروس کروناهست ماایرانی ها آخرین مشکلمون ویروس کروناچون کل کشورمون ویروس گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
نام سویه های بعدی کرونا چیست؟
آ میکرون
ب میکرون
ث میکرون
و.....فکر کنم باید یه ده ،بیست دوز دیگه واکسن بزنیم تا حالا که سه تا زدیم کدوم دوز باعث بشه به کشتن بده معلوم نیست چون تو این دوزهای واکسن یکیش بالأخره با بدن جور در نمیآید
Iran (Islamic Republic of)
ساغر
۱۰:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
چی بدبختییم مااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
ظاهرا یا باید صبر کنیم تا یا حروف الفبای یونانی تموم بشه یا جونمون! تا دست از تزریق دوزهای اضافی بردارن. خب اگه انواع واکسنها ایمنی ندارن مثل بچه آدم راستش را بگویید، وجدانا قول میدم ناراحت نشم.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۰۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
باید همگی خیلی حواسمون را جمع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
تنها نگرانی همه سرعت انتشار و در نتیجه پر شدن بیمارستانها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
حالا هی بگید یه دز واکسن بعد بگید دو دز بعد بگید سه دز و همین طور ادامه بدید و در حالی که همه می بینند فایده ای نداشته در جلوگیری از بیماری و گاهی حتی بدتر هم شده، مثل روسیه که قبل از واکسن نهایتا مرگ ۷۰۰ تایی داشت و بعد از واکسیناسیون گسترده میانگین مرگ روزانه اش ۱۲۰۰ نا است.اگر از عقل پیروی می کردید و هر چه که می رسیدید مثل مدارس و دانشگاه ها که الان جولانگاه این ویروس ها شده اند و هم آموزش مجازی که به خوبی همه یاد گرفته بودند و با آن کار می کردند را از کار نمی انداختید حال نباید نگران موج بعدی می بودید.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۵۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
عزیزم چین الان دوز پنجمش رو هم زده بنا بر اطلاعات که دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
چشمات ندید روزی 700 تا داشتن میمردن؟الان شده چندتا!؟ همش بخاطر تزریق واکسنه که انقدر کم شد... یکم عقلم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
من موندم این ویروسای قبلی کجا میرن. که ویروس جدید میاد. دانشمندا چه سریع اسم این ویروسا را میزارن. چرا هر ویروس از یه کشور نشعت میگیره. عایا ویروس ایرانی هم کشف خواهد شد یا ن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
رییس جمهور خیلی زحمت کشید ه مگه نمیگه جمعیت جوان کم داریم چرا مدارس تعطیل نمیکنه کیجواب مارو‌میده وقتی بچه هامون مریضنباشن والا همه از شاد تدریس میشه پس مدارس تعطیل کنه والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
بیچاره ملت ایی چ بدبختیه ۲ سال ول کن مردم نیس ایهمه علم پیشرفت کرده اما در مقابل ایی ویروس واقعا عاجزن
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۸:۲۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
همچنان ماسک ، فاصله فیزیکی و رعایت بهداشت فردی و عمومی است .

دست دادن ، روبوسی ، بغل کردن ، دورهمی ممنوع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
خواهشا برق قطع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
بگذاری مارا بکشه تاازگرانی راحت باشیم
آخرین اخبار