قطع هزاران درخت بلوط برای بازسازی کلیسای نوتردام

براساس گزارشات منتشرشده تاکنون بیش از هزار تنه درخت بلوط برای بازسازی کلیسای نوتردام قطع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از al-ain؛  کنده‌های حدود هزار درخت بلوط برای بازسازی کلیسای نوتردام در پاریس که دو سال و نیم پیش در اثر آتش سوزی به شدت آسیب دیده بود، قطع شده است. شرکت مسئول بازسازی اعلام کرد که هشت کنده که هرکدام بیش از ۲۰ متر طول و یک متر قطر دارند در روز پنجشنبه برای بازسازی برج صلیب که در آتش فرو ریخته بود، قطع شد. ۴۵ کارخانه چوب بری در فرانسه درگیر این کار هستند تا چوب مورد نیاز برای بازسازی برج، خشک و سپس به محل ساخت و ساز منتقل شود.

برای بازسازی این بنا، تصمیم گرفته شد تا از موادی استفاده شود که تا حد امکان مشابه آنچه در کلیسای جامع اصلی استفاده شده است، باشد. هدف از این کار بازگشایی کلیسای جامع برای توده‌ها و بازدیدکنندگان در سال ۲۰۲۴ است. برآورد خاصی از هزینه‌های ساخت و ساز منتشر نشده، اما حدود ۸۴۰ میلیون یورو (۹۵۰ میلیون دلار آمریکا) از جمله کمک‌های مالی بنیاد جمع‌آوری شده است.

قطع هزاران درخت برای بازسازی کلیسای نوتردام

در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹، آتش سوزی در مکان دیدنی مشهور جهان، در جزیره "Ile de la Cite" که در رودخانه سن در مرکز شهر قرار دارد، رخ داد. آتش به سقف سرایت کرد و سپس بخش‌های عظیمی از ساختمان را که قدمت آن به قرون وسطی باز می‌گردد را احاطه کرد. علت آتش سوزی هنوز به طور کامل مشخص نیست و ممکن است نقص در شبکه برق یا بقایای سیگار باعث آتش سوزی شده باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار