معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتباری خط ۹ مکانیزاسیون برای خرید ادوات کشاورزی به بهره‌برداران استان سمنان تخصیص یافت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،   لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:   از ابتدای امسال تا کنون در سه مرحله، مرحله اول ۴۰۰ میلیارد ریال، مرحله دوم و سوم هر کدام ۸۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات خط ۹ مکانیزاسیون به بهره‌برداران استان سمنان اعطا شد.

او با بیان اینکه ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات با هدف تقویت دستگاه‌ها و ادوات مکانیزاسیون بخش کشاورزی به استان سمنان تخصیص یافت، افزود: تا کنون بالغ بر ۹۵ درصد از تسهیلات مذکور برای خرید ادوات بهره‌برداران بخش‌های مختلف پرداخت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: با اعطای این تسهیلات ۱۶۰ دستگاه انواع تراکتور باغی، سبک، متوسط، سنگین و کمباین غلات از سوی بهره‌برداران خریداری شد.

رضایی خاطرنشان کرد: با اضافه شدن تراکتورها، کمباین و ادوات خریدار شده به ناوگان مکانیزاسیون بخش کشاورزی هشت‌دهم ضریب مکانیزاسیون استان اضافه شد و به ٢.۹۴ رسید که با رسیدن به این رقم ضریب مکانیزاسیون استان سمنان از متوسط کشوری بالاتر رفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با بانک کشاورزی و مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال مازاد بر سهمیه انجام شده که به استان تخصیص و پرداخت شود.

از وسعت ۹.۷ هکتاری استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 از دوره‌ای ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به‌طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون به‌تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط نخست اعتباری در سال ۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال ۹۳، خط سوم به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴، خط اعتباری چهارم به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵، خط اعتباری پنجم در سال ۹۶ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال ۹۸ به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و در سال ۹۹ خط اعتباری هشتم به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار