معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر بانه در شبانه‌روز گذشته با ۶۲ میلی‌متر بارندگی، بعد از سردشت دومین شهر پربارش کشور بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از روز گذشته به غرب کشور بارش باران در بیشتر مناطق آغاز شده و در این مدت سردشت در آذربایجان غربی با ۸۱ میلی‌متر بارندگی و بانه با ۶۲ میلی‌متر بارندگی به تریتب پربارش‌ترین شهر‌های کشور در شبانه روز گذشته بودند.

پناهی با اشاره به اینکه از بعدازظهر امروز از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و تا فردا شاهد بارش‌های پراکنده و خفیف در سطح استان هستیم افزود: در شبانه روز گذشته بارش باران در شهر‌های سقز ۳۶، سروآباد ۳۱، مریوان ۲۹، کامیاران ۱۹، موچش ۱۷، سنندج ۱۱، دهگلان و هزارکانیان هفت، زرینه چهار و قروه و بیجار ۲ میلی‌متر ثبت شده است.

او گفت: بیشترین سرعت وزش باد نیز شبانه روز گذشته در روستای آویهنگ سنندج ۲۱ متر بر ثانیه، قاملو ۱۹ و هزارکانیان، بهارستان و سروآباد ۱۸ متر بر ثانیه گزارش شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه شهر دیواندره با دمای صفر درجه سردترین و روستای سلین سروآباد با حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند، ادامه داد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین هشت و ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

پناهی یادآور شد: از بعدازظهر روز دوشنبه تا سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی استان را در بر می‌گیرد که سبب بارش برف و باران در نقاط مختلف می‌شود.

او افزود: دمای صبحگاهی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه حدود چهار تا پنج درجه افت پیدا می‌کند، اما از روز سه‌شنبه تا پایان هفته تغییرات آنچنانی در دمای هوا مشاهده نمی‌شود و در حد یک تا ۲ درجه نوسان دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار