رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بارندگی و لغزندگی معابر موجب برخورد پنج دستگاه خودروی سواری در تقاطع غیرهمسطح فرهنگیان شهر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ فرخ جمالی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه بارندگی و لغزندگی معابر موجب برخورد پنج دستگاه خودروی سواری در تقاطع غیرهمسطح فرهنگیان شهر شد، گفت: برخورد زنجیره‌ای این خودرو‌ها مجروحی نداشته است و یکی از عوامل اصلی بروز تصادف زنجیره‌ای رعایت نکردن فاصله طولی بین خودرو‌ها از سوی رانندگان است.

او در ادامه افزود: طبق آیین نامه راهنمایی و رانندگی باید نسبت به سرعت وسیله نقلیه میزان فاصله بین خودرو‌ها تنظیم شود که این میزان فاصله هنگام ریزش برف و باران و لغزنده شدن سطح جاده افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: در صورت رعایت نکردن فاصله طولی با خودروی جلویی، در صورت ترمز و توقف ناگهانی وسیله نقلیه ، احتمال بروز تصادف  زیاد است.

سرهنگ جمالی با انتقاد از مناسب نبودن وضعیت آسفالت جاده فرودگاه گفت: از بین رفتن آسفالت و به وجود آمدن چاله و دست انداز در این جاده، میزان سوانح را به ویژه هنگام بارندگی افزایش داده است.

او ادامه داد: رانندگان با نزدیک شدن به چاله‌ها اقدام به ترمز یا تغییر مسیر ناگهانی می‌کنند که این اقدام آن‌ها در بیشتر مواقع موجب بروز سوانح رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: نامناسب بودن وضعیت آسفالت جاده فرودگاه حدفاصل فرهنگیان تا میدان فرودگاه و مسیر فرعی فرهنگیان به سمت بلوار نجفی به شهرداری اعلام شده است تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.

سرهنگ جمالی گفت: شهرداری علاوه بر آسفالت کوچه‌های سطح شهر باید در زمان مساعد بودن شرایط جوی نسبت به آسفالت جاده‌ها و معابری که سطح آن‌ها با گذر زمان و تردد خودرو‌ها به خصوص کامیون‌ها دچار آسیب شده اقدام کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار