سردار القاصی مهر گفت: داشتن اشراف اطلاعاتی بر حوزه‌های مسئولیتی، شرط لازم و ضروری برای کسب موفقیت و پیروزی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سردار دلاور القاصی مهر ،فرمانده انتظامی استان ایلام در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی جانشینان فرماندهان انتظامی شهرستان، و روسای کلانتری‌ها و پاسگاهها، اظهار داشت: هدف اول پلیس، پیشگیری از وقوع جرائم و افزایش سطح امنیت جامعه است، و برای رسیدن به این مهم همکاران پرتلاش ما در کنار سایر نیرو‌های امنیتی شبانه‌روز تلاش می‌کنند و خوشبختانه تاکنون نیز نتایج خوبی حاصل شده است.

او با بیان اینکه یک مدیر و فرمانده توانمند می‌تواند با سه مقوله مهم و اثرگذار پیش بینی، پیشگیری و آموزش از وقوع مرحله مقابله‌ای جلوگیری کند، گفت: یکی از ارکان اصلی اشراف اطلاعاتی، پیش بینی است.

سردار القاصی مهر افزود: در واقع اشراف اطلاعاتی با کسب اخبار و اطلاعات و احاطه و اشرافیت بر موضوعات پیرامونی ارتباط داشته و به شکلی دقیق و عمیق، واقعیت‌های عینی و ذهنی را در ابعاد مختلف به‌گونه‌ای روشن و شفاف به تصمیم‌سازان ارائه می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان ایلام، آمادگی واحد‌های مختلف در نیروی انتظامی را تنها یکی از دلایل کاهش حوادث انتظامی عنوان کرد و گفت: مهمترین و بارزترین راهکار کاهش آسیب‌ها پرداختن به مقوله پیشگیری است.

او یادآور شد:نیروی انتظامی در فرآیند عملیات سازمانی خود، به عنوان یکی از عناصر اصلی مقابله مدیریت بحران تلقی می‌شود و در شرایط بحران و در عملیات انتظامی آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، داشتن یک ابزار و رویکرد راهبردی و عملیاتی در راستای پشتیبانی از نیرو‌های عملیاتی است.

سردار القاصی مهر با بیان اینکه با تدبیر هوشمندانه یک فرمانده و مسئول می‌توان یک صحنه را مدیریت کرد بیان کرد: در مدیریت بحران بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا از امکانات در اختیار به نحو مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.