رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تکیه بر آینده‌پژوهی به دنبال شیوه‌های نوین در حوزه اقتصاد شهری هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مدل جدید حکمرانی، تعاریف باید از حالت عمودی و نگاه‌های بالا به پایین خارج شود، در مقابل باید به سمت مدل افقی و هم‌ارز بودن جایگاه‌ها تغییر نگرش دهیم.

او گفت: ذهن مدیران ما خطی است و هنوز شبکه‌ای نشده؛ ذهنیت‌ها را باید به سمت حکمرانی شبکه‌ای سوق دهیم، به نحوی که از مدل حکمرانی دولت‌محور، به سمت حکمرانی جامعه‌محور گام برداشت.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد گفت:  یکی از نکات مهم در مدل جامعه‌محور، ایجاد شبکه شفاف اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف است، در این روش، شاهد یک نظارت درونی هستیم و دیگر نیازی به ناظم حاکمیتی نیست.

دبیریان گفت: کمیسیون اقتصادی از ابتدای فعالیت خود در دوره ششم، بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگران و اساتید دانشگاهی را به منظور تعریف چشم اندازی جدید و تنظیم سند جامع برای توسعه و دستیابی به اهداف، مدنظر داشته است، باید بدانیم که در افق ۱۴۲۰، مشهد چه جایگاهی در اقتصاد شهری کشور داراست و وضعیت آن چگونه است؟

او گفت: یکی از ضعف‌های اصلی در مدیریت اقتصادی شهر، فقدان آینده‌پژوهی بوده و کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این دوره از شورای شهر، با برگزاری نشست‌های آینده‌پژوهی درصدد جبران این غفلت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگران و دانشگاهیان و تکیه بر آینده‌پژوهی، باید برای آینده اقتصاد شهر برنامه‌ریزی کنیم؛ در این مسیر نیازمند تدوین سند جامعی برای مدیریت اقتصاد شهری هستیم.

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار