مدیر جهاد کشاورزی رامشیر از اجرای طرح مقایسه ارقام (pvs) جو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان  مدیر جهاد کشاورزی رامشیر گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی این شهرستان در توسعه و ترویج کشت جو به عنوان یک محصول مقاوم به شوری و کم آبی طی امسال طرح مقایسه ای دوازده  رقم اجرا گردید.

او افزود: این طرح با هدف انتخاب مناسب ترین ارقام جهت کشت در شرایط آبی، خاکی و اقلیمی در این شهرستان در دوازده  رقم با ویژگی های مقاوم به کم آبی، شوری و پتانسیل بالای تولید در حوزه مرکز خدمات آزاده  اجرا شد.

هنرمندیان اضافه کرد: مزارع تحقیقاتی  PVS، یک نقشه راهبردی کشت جو در سال‌های آینده است و از اهداف این طرح می توان به معرفی ارقام جدید به کشاورزان، شناسایی مناسب ترین رقم در مناطق مختلف و بررسی سازگاری ارقام جدید وارداتی با توجه به شرایط محیطی در آن منطقه اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر ادامه داد: این طرح برای اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی با بررسی عوامل تاثیرگذار در افزایش عملکرد در واحد سطح نوع رقم و سازگاری آن با منطقه برای تولید این محصولات برنامه ریزی شده است.

در این طرح ارقام  از نظر مقاومت گیاهان به عوامل زنده خسارت زا مانند آفات و بیماری ها و شرایط اقلیمی و محیطی مانند خشکی و کم آبی بررسی و برای کشت در سالهای آینده انتخاب می شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.