رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: مرمت آب انبار روستای سنرد با مشارکت اهالی روستا آغاز شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهوش کمالی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: آب انبار و حمام این روستا در دوره قاجار بنا شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار افزود: روستای سنرد در مسیر راه دسترسی به جاده سنگ‌فرش و قصر بهرام واقع است.

او ادامه داد: این روستا به دلیل مهاجرت اهالی به شهر خالی از سکنه شده بود که در سال‌های اخیر روستائیان شهرنشین اقدام به مرمت خانه‌های خشتی گلی خود کردند و این امر زمینه مهاجرت معکوس و بازگشت اهالی روستا را فراهم کرده است.

کمالی با اشاره به اینکه به همین منظور امکانات زیرساخت از جمله آب، برق و گاز برای روستا فراهم شده است ادامه داد: بنا‌های تاریخی روستا شامل آب انبار، یخدان، مسجد، کوره آجرپزی، حمام قدیمی و تپه تاریخی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه روستای سنرد به دلیل تنوع بنا‌های تاریخی و بافت خشتی گلی گردشگر پذیر است، گفت: این روستا دارای یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی است.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار