مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت: در آستانه شب یلدا بازرسی‌های ویژه در خراسان شمالی در جهت حمایت از مصرف کنندگان انجام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،در آستانه شب یلدا، اداره کل استاندارد در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها)، نظارت و بازرسی از مراکز عرضه و فروش را به صورت ویژه آغاز نمود.

فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندارد گفت: با فرا رسیدن شب یلدا، میزان عرضه و خرید و فروش افزایش یافته است، که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ایام نظارت بر بازار در شهرستان‌های استان بیشتر شده و با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.


بیشتر بخوانید


مهمان نواز گفت: چنانچه کالا‌های موجود در واحد‌های عرضه استان مغایر باشاخص‌های استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولید کنندگان و عرضه کنندگان این نوع کالا‌ها بعمل خواهد آمد.

مدیرکل استاندارد استان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در سازمان استاندارد و به تبع آن اداره کل استاندارد استان عزم جدی برای مقابله با کالا‌های بی‌کیفیت وجود دارد و با هرگونه اهمال در این زمینه برخورد می‌شود.

گفتنی است از ابتدای امسال بیش از ۳۵۰۰ مورد بازرسی و نمونه برداری از مراکز توزیع و عرضه کالا در راستای اجرای طرح طاها، انجام شده است، که در مراکز توزیع و عرضه استان، تعداد ۱۷۱ قلم کالای فاقد نشان استاندارد، شناسایی شده و مطابق قوانین و دستورالعمل‌های جاری سازمان ملی استاندارد نسبت به توقیف موقت یا عودت کالا اقدام گردیده است. در برخی موارد نیز ضمن اعلام جرم، واحد‌های صنفی جهت صدور رای، به محاکم صالحه ارجاع گردیده اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.